Bijzondere eend in de bijt inderdaad, volgens mij de enige PR516 met een echt witte plaat
Tissot had het in de advertenties destijds wel gewoon over de 516, maar het staat er niet op.
Bijzondere eend in de bijt inderdaad, volgens mij de enige PR516 met een echt witte plaat
Tissot had het in de advertenties destijds wel gewoon over de 516, maar het staat er niet op.
Verdorie Wilco, nu wil ik er één.
Ja daar ben ik goed in
Het gros heeft overigens een inverse panda wijzerplaat
Nice, dat is een mooie
Thx! Ook voor je hulp bij mijn vragen die ik je heb gesteld!
Al een hele tijd geleden dat ik nog gepost heb, kleine 3 jaar maar de microbe laat niet los, ik zit momenteel dan ook in mijn 3de jaar uurwerkmaker avondonderwijs
Vandaag een Sicura Submarine, ik de jaren '70. Is origineel door mijn vader gekocht en heeft ±25-30 jaar weggestoken gezeten, is 4 jaar geleden gereviseerd.
Erg mooi
Hey mede forummers, voor mij is dit als LCD liefhebber een bijzonder horloge. Waarom?
Ik ben naast de kwaliteit merken vwb vintage LCD eigenlijk liefhebber van alle LCD horloges uit de periode 1970’s
Dus ook een liefhebber van de ‘kermishorloges’; de -meestal- HongKong versies van de Seiko A158 en A159 modellen uit de 1970’s.
Het zijn vergeten museumstukjes die hele generaties jonge mensen prachtige dromen bezorgden.
I love em. Toch vaak een leuk eenvoudig maar betrouwbaar werkje, maar de kasten laten enorm te wensen over; meestal een klemdeksel, geen pakkingen etc
In een inbrengwinkel vond ik voor de recente lockdown dit Anker horloge.
Het heeft alle kenmerken van het kermishorloge (verchroomde kast, hong kong SS bandje, the looks), maar wijkt af op kwaliteit;
Het heeft een glazen glaasje (welliswaar niet gelijmt, geen pakking, maar de bekende lijmsticker vd kermisvarianten. Maar prima waterdicht, goed sluitend en dus glas)
Verder heeft het een aparte alarm module a la Seiko, met pakking, uitkomend aan de voorzijde.
Het heeft een mooi werkje, qua kwaliteit vergelijkbaar met Casio (printplaat)
En, erg uitzonderlijk, een SS klikdeksel met goede pakking en een battery hatch met pakking!
Kortom, een kermishorloge van kwaliteit. Deze kan ik jaren dragen als beater zonder zorgen
De meesten van jullie vinden dit niks Toch maar even het verhaal, en hier de foto’s
(ooit, rond 1979, was het horloge van ene Eltje Hut, bijgenaamd “Elge”. cute…)
Erg cleane look.
Best geinig hoor. Zeker met het verhaal. Kermissen zijn toch een stuk jeugdsentiment.
Dubbele like voor het verhaal én de tweede ’ kermis ’ LCD op één dag
Gave Anker inderdaad. Mooie background info ook.
En wat is de functie van het symbooltje rechts, lijkend op een moderne battery status indicator?