Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Ook een mooi exemplaar. :ok_hand:
Je ziet inderdaad vaak wel de nodige aantasting door het radium. De mijne heeft geen lume dus dat scheelt :grin:
Overigens zitten er best wat plekjes op de wijzerplaat maar erg opvallend is het niet. Er is hier en daar wat bijgeschilderd, geen idee waarom, wellicht een twijfelachtige horlogemaker die krassen veroorzaakt heeft?

Zag het op je foto maar zo kan ik er prima mee leven, geen overkill. Vintage en 100% perfect is voor mij geen streven…

2 likes

Klopt, je moet goed kijken om het te zien. Kan ik ook prima mee leven.
Bovendien als hij helemaal in nieuwstaat was geweest had hij waarschijnlijk niet om mijn pols gezeten maar in een de etalage van een handelaar met een 4-cijferig prijskaartje eraan :innocent:

1 like

Seastar baby :sunglasses:

14 likes

14 likes

12 likes

18 likes

Supergaaf :+1: :star_struck:

1 like

Leuk dat jullie zo een brede smaak hebben :ok_hand: dit zijn horloges waar ik anders nooit van zou hebben geweten.

Plaatje :ok_hand: :+1: :ok_hand:

Mooi werk en een pracht horloge :star_struck: !

1 like

Is die dial origineel?

Ja zekers @Lexie2797 :relaxed:

Een verslag ervan lijkt me een heel goed idee!

1 like

Mooie Enicar oldtimer !! :ok_hand:- zou je ook een foto van de achterkant kunnen delen aub? Ik ben benieuwd naar de code op de deksel, of eventueel het caliber :hugs:
Bij voorbaat dank,
Domega

Vandaag een Strela 3017 Chronograaf, Sekonda, het exportmerk van Poljot.

Super-elegante kast en 36mm maar door de smalle bezel lijken ze groter! Kolomwiel chronograaf erin, mooie heritage als ruimtevaarthorloge, helemaal af!

23 likes


Ik zou wel eens willen weten wat in het midden van de deksel hoort.

3 likes

Geinspireerd door al de research naar stokoude Roamer uurwerkjes een paar dagen geleden, vandaag deze wat recentere Roamer Searock uit de jaren '70 maar weer eens aan de pols. Gekocht als new old stock in de geboorteplaats van dit horloge: Solothurn in Zwitserland.


Nog even een leuke advertentie (1977) er bij:

11 likes

Dank je wel, en zonde van de deksel, balen :confused: Daar hoort vlg mij een of anderlogo - ingeplakt waarschijnlijk. In die periode was het dacht ik nog een gestileerde klavervier, later kwamen de schelp ( Seapearl) en haai.
Waarschijnlijk losgeraakt, hoewel de meeste casebacks die ik gezien heb uit één stuk, aluminium, RVS of staal zijn gemaakt. Maar er zijn heel veel varianten dus dit zou zo maar kunnen dat het een Seapearl deksel is, die zijn online vaker met ingeplakt logo te vinden.

20 likes