Dat zijn twee hele mooie aanwinsten. De Eterna heb ik nog als projectje liggen. Die moet ik echt een keer servicen. Prachtige kast.
En die Longines
Dank je wel Harry. Ik viel meteen als een blok voor de elipsvormige kast van de Eterna. Heel apart idd.
Ik heb wel drie poedels in mijn avatar, geldt dat ook?
Draait al lekker tijdje mee, deze man. Ken de winkel nog uit mijn verzameltijd tachtiger/negentiger jaren. Off Line dus, wat voor mij inhield dat ik zulke bedrijven op de fiets bezocht
Herinner me nog een etalage met vooral Zenith in de occasions, niet goedkoop maar wel met 1 jaar garantie. Zenith was niet zo mijn merk - en ik ben helaas nooit binnen gestapt. Mooi dat hij in alle ups en downs in de horlogerie stand heeft gehouden, bedankt voor het delen ook
Mooie vondst, prachtige misschien wel unieke stukken in deze z.g.a.n. staat. Wat een voorrecht om nog bij zo’n oude rot in 't vak in de winkel te mogen zijn en te zien hoe het in de goede oude tijd (wat het horloge vak betreft dan) toeging. Inderdaad de moeite van de 300 km waard.
DIt gaat helaas onvermijdelijk verdwijnen, dus koester deze ervaring en geniet van je magnifieke aanwinsten!
Dat is een mooi oudje
Eind jaren 30?
Zo iets moois verdient wel een betere foto
Ha wat grappig Don. Dat jaar garantie geeft ie nog steeds inclusief een handgeschreven nota met stempel en een nieuw horloge doosje met zijn sticker erop. Volledige vintage package dus. Heeerlijk.
Ha Lex, dat besefte ik mij ook al.
Een heel andere ervaring dan dat bij mijn vaste horlogemaker in Akersloot (waar nix mis mee is, alleen jonkies pakken het anders aan)
Eind jaren 20 volgens de verkoper. Geen documentatie uiteraard, dus kan ook zo maar jaren 30 zijn.
Omega’s kun je dateren op serienummers op binnenkant achterdeksel en uurwerk. Lijsten zijn online te vinden.