Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Lijkt er inderdaad wel een beetje op! :roll_eyes: :blush:

1 like

Deze Constellation met een lekker sportieve strap vandaag :grinning:

22 likes

Deze design ‘classic’ mee op de fiets - boodschappen en tulpen halen :sunglasses:

15 likes

28 likes

Altijd leuk die Domaine SBB horloges. Misschien nog niet echt vintage, maar nu al een iconisch en klassiek ontwerp.

Hieronder de echte oorspronkelijke op Zürich HauptBahnhof. (eigen foto’s).

5 likes

24 likes

Heel fraai :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Na het zien van dat filpje zou je zo weer op duikvakantie willen…

16 likes

Inderdaad (als je van duiken houdt).
Maar was het je ook opgevallen dat, als je het filmpje start door op het DOXA merk te klikken, het horloge dat dan gaat lopen, ook enkele seconden de op dat moment actuele tijd weergeeft? Heel knap gemaakt vind ik dat!
Het deed me denken aan een Web advertentie van ik meen Omega, waarin op de pagina een lopend horloge getoond werd met de actuele tijd.

Een Orient automaat met geïntegreerde kroon en datum pusher.

12 likes

Namiddag wandeling tussen de buien door :blush: een’79 er

19 likes

Ja vet, was me al opgevallen.

Vroegtijdige wissel naar een Seiko Elnix, die ik zojuist een nieuwe batterij heb gegeven.

11 likes

Seriennummer al nagekeken? Dan weet je de leeftijd.
Maak anders een foto van de achterkant, dan helpen we daarbij.

2 likes

Ja 7009 uurwerk dus vintage. Zo te zien uit 92.

in 96.

2 likes

Mondaine begon met deze ‘stations’ horloges in de tachtiger jaren. De mijne is een vroege automaat, nog in chrome kastje en al zeker 25 jaar in bezit. (En ik heb hem nog in doublé, als erfstukje maar niet werkend). Niet oud in stijl, maar wel zeker vintage denk ik :innocent:

1 like

Lijkt wat op je Verdal vind ik👍

Mooi! Dat is echt een van de eerste in die inmiddels beroemde lijn van SBB stationsklokken.
En een automaat is zeker bijzonder. Wat voor kaliber zit er in? Mondaine gebruikt voor hun quartz horloges bijna altijd Ronda’s maar van de veel minder voorkomende mechanische modellen heb ik eigenlijk geen idee…

18 likes