Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Oud ijzer :smirk:

lekker vandaag aan’t polsje

18 likes

Wow!!!Pareltjes, ook voor deze tijd :ok_hand:

1 like

Welk model/jaar is dit?
Ik ben een fan van houten horloges maar ik dacht dat het een fashion ding was?

1 like

Orient Touchtronic (aanraken is LED tijd), 1975

17 likes

Obscure jaren 70 lcd, ook te vinden in Nepro horloges destijds ook een vooruitstrevend merk.

@ernst mooie, zo één heb ik ook, meer versleten maar met originele band :slight_smile:

13 likes

Dit is een Tissot Woodwatch. Werden geproduceerd eind jaren 80 tot eerste helft jaren 90. Was er twee uitvoeringen de W151 (deze) met een diameter van 38 mm en een W150 met een diameter van 32 mm.

Er was ook een variant met natuurstenen kast; de “rockwatch” Die heb ik ook; wel wat kleiner met 33 mm voor de grootste uitvoering:

13 likes

Wat een geweldig ding! Is het een fragiel horloge, kan me voorstellen dat je die niet wilt laten vallen

2 likes

De nepro had andere digits, ws ook een ander uurwerk, dacht ik

Deze kast en ditto uurwerkje doen me sterk denken aan mijn ongoing (pauzed) restauratieproject :slight_smile:

1 like

Ik heb het idee dat dat wel iets meevalt. Je ziet ze niet vaak met echt gebroken kasten. Door de ronde vorm en het feit dat de wijzerplaat een geheel is met de kast zijn ze redelijk robuust. De lugs zitten vast aan het achterdeksel dus ook die geven geen trekkrachten in de kast.

Heeft ook wel een beetje te maken met de steensoort waarvan ze gemaakt zijn; ze zijn er in allerlei kleuren, maar de lichtere steensoorten zijn wel iets fragieler heb ik het idee.

Hier een leuk artikel over de rockwatch:

3 likes

Vandaar. Ik heb namelijk nog wat nepro’s met dat display, module is bijna hetzelfde als die indus, alleen wat ouder, groter kristal e.d.

Bedankt voor het artikel, toch interessant om eens iets positiefs te lezen over een zogenaamd ‘fashion’ horloge. Heel origineel kunstwerkje om de pols eigenlijk

1 like

Fashion is een lelijk woord hier op het forum, maar horlogefabrikanten kunnen niet leven van die paar freaks op een forum :grin:. Voor veel mensen is een horloge nu eenmaal een modeartikel. Maar blijkbaar worden deze Tissot’s nog wel breed gewaardeerd. Heel duur zijn ze niet, maar je krijgt ze ook weer niet gratis. :sunglasses:

2 likes

Net binnen deze gave Agon Calender van rond 1960. Prachtige wijzerplaat en een merk wat ik nog niet eerder was tegen gekomen.

21 likes

Leuk! Ik heb die linker RockWatch ook gehad, maar vond 'm toch net iets te iel ogen op de pols. Wel een van de weinige horloges waar ik wel eens een opmerking over heb gekregen. :slight_smile:

2 likes

Ik heb niet zulke grote polsen, dus ik kom gauw weg met een klein maatje :sunglasses:
Welke had je trouwens? Ze zijn er in 33, 30 en 23 mm. 30 mm is de meest gangbare, 33 kom je relatief weinig tegen.

1 like

Ik heb ook kleine polsen, maar misschien had ik wel de 30mm. Deze foto kon ik zo snel vinden van de mijne. Het is dus niet de linker. :wink:

10 likes

Mooie kleur :+1:

Ik gok inderdaad de 30 mm als ik de verhouding rand/glas bekijk; bij de 33 mm oogt de rand relatief wat smaller, maar het is lastig te zien:

8 likes

Denk dat je gelijk hebt, hoewel de schutkleur op jouw foto een beetje kan vertekenen. :grin: In elk geval een erg leuk horloge. :ok_hand:

1 like

Kan inderdaad vertekenen; hangt ook af van de afstand waarvan de foto genomen is. Hoe dichterbij hoe groter de wijzerplaat van een horloge lijkt t.o.v. de rand

1 like

Old school 1990/1991 :sweat_smile:

11 likes