Welke vintage draag je vandaag? Deel IX

Vandaag een Ancre 17 met Hugo Parrenin uurwerkje.

17 likes

Wat een schitterende cijfers en wijzers.
Vooral die 10 is erg mooi.

1 like

TissoT

12 likes

Je hebt hem misschien al als NA voorbij zien komen

17 likes

Barnfind net gearriveerd, zal een andere band nodig hebben

Zo ff een beter bandje, tis vintage tenslotte

16 likes

NA jaren 70 Citizen met fraaie wijzerplaat :heart_eyes:

15 likes

Voor vanavond een Seiko Sportsmatic.

13 likes

Wat hou ik van de vintage hobby :heart_eyes_cat:

34 likes

Dikke tritium zeg ! :ok_hand: en dat design, ook bij de Wolbrook dacht ik, is weer terug nu in de SeaQ van Glashutte en doorstaat de tand des tijds prima.

2 likes

Mooi horloge. Toevallig heb ik een Cyma Cymaflex onderweg, die nog veel TLC nodig heeft…
Maar die van jou is wel heel erg mooi! Geniet er van!

Samenvatting

2 likes

Prachtig :star_struck: en leuke foto!

Lekker dik het tritium idd en de dikke lugs geven hem ondanks de kleine maat een beetje body. Moet zeggen dat ik de wijzerset vd SeaQ een beetje obese vind.

1 like

Iaxa, ooit een bekend Belgisch merk, kocht zijn duikers in bij Rotary toen een degelijk Zwitsers merk.
Dit horloge is, inlcusief de kroon met een R erop op de Iaxa print gelijk aan een Rotary Aquaplunge!
Schitterende ongepolijste kast met scherpe hoeken, een lichte fade op de verder gave aluminium bezel en heerlijk vanille verkleurd tritium!

21 likes

Uitzonderlijk mooi. :ok_hand:t2:

1 like

Voor de late avond de Surtec toch nog maar even omgeruild voor deze Laco sport.
( De wijzers voor de foto even op 10 voor 2 gezet omdat ze anders over het merkje heenvallen…)

Eigenlijk is het jammer dat deze prachtig vormgegeven horloges uit de jaren 50 zo klein zijn.
Deze is maar 32mm. Als ze iets groter waren zeg eens 36 / 38 mm, zou ik ze vaker dragen.
Maar zo voor een paar uurtjes op de avond is het geen straf.
Tenslotte hebben vele honderdduizenden mannen de afgelopen jaren heel tevreden met horloges van die maat rondgelopen, dus wat zou ik mopperen. Bovendien heb ik er de leeftijd voor om zo’n opa horloge te dragen.
Hoewel, de titel Opa heb ik nog niet verdiend… er zijn (nog) geen kleinkinderen in het gezin.
Wat blijft is dat ik nog steeds kan genieten van de mooie horloges die er zo’n 60 à 70 jaar geleden gemaakt werden.

Deze Laco Sport heeft een motortje met de naam Durowe 430 en moet volgens de gegevens van de wijze Dr. Ranfft ergens tussen 1955 en 1956 het levenslicht hebben gezien. Volgens de opmerkingen uit Ranfft’s database is dit uurwerk slechts gedurende één jaar vervaardigd.

Recentelijk heb ik het ding nog eens nagemeten op mijn primitieve Watch-O-Scope (timegrapher) computerprogrammaatje (met zelf geknutseld piëzo contact microfoon opnemer en voorversterkertje).

Het beeld geeft aan dat het horloge nog steeds loopt als een tierelier. Niet slecht voor een meer dan 60 jaar oud experimenteel (volgens Ranfft) uurwerk ontwerp!

Op de wijzerplaat staat ‘Wasserdicht’, maar daar zal ik na al die jaren maar niet meer op vertrouwen.

.

Wat is het verzamelen van ouwe horloges toch een geweldige hobby!
Meuk is leuk, maar als meuk Vintage wordt is het nog veel leuker!

27 likes

34 likes

Goedemorgen,

14 likes

Goedemorgen!

20 likes

1944 and still going strong.

22 likes

21 likes