Ricoh Dynamic Wilde
Maar wel een hele mooie
Prima combi met die bracelet
Het weer is zoals in december en direct worden er weer gedichten gemaakt
Vandaag mijn NA aangekomen, een Sicura computer lijkt wel een bewogen leven te hebben, bezel heeft betere dagen gezien, maar de wijzerplaat is onbeschadigd.
Enkel nog glaasje en band vervangen, en ready to wear
Edit: met tandpasta over het plexiglaasje gegaan, werkt verrassend goed!
Vandaag weer eens zin in oud rose goud. Het werd deze:
Een Surtec.
Vrijwel niets over dit merk terug te vinden. Waarschijnlijk Frans, gezien de twee actuele verkoopaanbiedingen momenteel op het Web. Een op eBay uit België en een op Etsy, een Franse aanbieder met een vrij grote collectie Franse horloges uit vooral de jaren 50.
De anders altijd zo behulpzame Mikrolisk site zwijgt in alle talen met info op de ingave ‘Surtec’.
Toch zal het geen kermishorloge geweest zijn met het degelijke ETA 2370 handgewonden uurwerkje aan boord.
Afgaand op de leeftijd van het RANFFT voorbeeld zal ook deze Surtec ergens in eind jaren '50 gemaakt zijn.
Als complicatie slechts een centrale seconden wijzer, verder geen poespas met datums en zo. Wel een leuk gedecoreerde wijzerplaat en een mooi art deco cijfer font. Zo zie ik ze graag. Jaren geleden heb ik deze al eens opgeduikeld op een Rikketik beurs (man, dat mis ik echt nu). Die aanbieder op de Rikketik kwam overigens ook uit Frankrijk.
Ik heb destijds het horloge cosmetisch opgepoetst en (zoals bijna altijd) van een nieuw plexi glaasje voorzien. Sindsdien loopt ie netjes als ik hem af en toe eens opwind om hem, zoals vandaag, een dagje om de pols te hebben.
Hier nog een paar plaatjes: