Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Ik had vanavond even wisselzin:

33 likes

Een ‘nieuw’ oudje…

22 likes

24 likes

Wat ik cool vind aan deze Ancre bij de 25 als datum is dat het een beetje van de bovenzijde af gezien ineens een thumbs up wordt ipv 25 :smirk:

Deze mooie jongen heeft het allemaal… sjiek :heartbeat:

Gebruikt? "dans son jus d’origine " klinkt beter :ok_hand:

2 likes

Vind ik persoonlijk ook! Zijn helaas veel mensen die er anders over denken… :slight_smile:

1 like

Eigen buikgevoel volgen…de rest telt niet :yum:

2 likes

Precies! :smile:

29 likes

:heart_eyes::boom:

1 like

Vandaag dit stuk prachtig gerestaureerde horlogegeschiedenis aan de pols :

Een Elgin 607 bumper in een 6801A kast.
Het eerste USA made automatic horloge. (1951-1953) :heart_eyes:

26 likes


Silvana dienstuhr van de wehrmacht ongeveer uit 1940 maar in werkende staat dus ik zou zeggen topperd voor de vintage horloges.

14 likes

Apart dat “sweep second hand” op de advertentie vermeld staat, terwijl de tikkende quartzen nog helemaal niet bestonden :face_with_monocle:
En zoveel voorkomend zal de dead-second complicatie van geophysic/tru-beat ook niet zijn geweest destijds

1 like

Geen kenner van militaire horloges en serienummer heeft wat weg van een Dienstuhr-nummering, maar verder zou ik wel wat onderbouwing willen zien voor een Wehrmacht’s horloge uit 1940…

Het is een cafeau van het Duitse leger en een silvana werd eigenlijk alleen maar afgegeven aan officieren en hogere rangen, verder kloppen ook alle specificaties van het horloge aan de eisen ervan en dat in combinatie met het dh nummer op de achterkant lijkt het mij vrij duidelijk.

24 likes

De meeste DH horloges hadden een zwarte wijzerplaat.
En het komt voor dat D en H later worden ingeslagen om de waarde van een horloge op te krikken.
Dus toch enige twijfel hier.

Hier vergelijking met echte met AS1130 uurwerk:

14 likes

19 likes

Grand Prix Pur Sang :smirk:

29 likes