Tof dat je zn oude trench ‘durft’ te dragen
Dankje! Hij loopt als een zonnetje en draagt super comfortabel. En ik heb wat elders op HF een ‘kantoorklerkenbaan’ wordt genoemd mét bijbehorende ‘damespols’ (alhoewel het daar ging over heren met damespolsen, de mijne is onvervalst), dus ja, ik durf en ik geniet er van! Dit was mijn eerste mechanische aankoop, na een paar leuke vintages gekregen van m’n vader, en ik ben er bijzonder blij mee, dus verdient ie ook polstijd, toch?
Zeker, ik kan het alleen maar toejuichen
Mooi stukje geschiedenis om je pols, zn emaille dial, ‘aparte’ lugs, geblauwde wijzers… tof
Tijdens de ‘meeting’ van gisteravond had ik een Tissot trench uit de jaren '20 in handen.
Staat sinds kort ook op mijn wishlist
@Lena76 @PaulusB @dins1 @anon34385602HFH - Wat een vriendelijk onthaal, bedankt! Ik zag al niet echt een draadje met Chinese horloges, dus ik zal dit draadje maar gebruiken!
Vandaag, een Zhufeng (珠峰) uit '69, gemaakt in Jin Zhong Watch Factory (金钟手表). Standard Movement ZTZA (17 jewels / 21,600 bph). Foutmarge van ongeveer 8 seconde op 24uur - niet slecht!
Leuke Glycine. Ik heb nog een Eterna met eenzelfde kast liggen. Ik vind het een super gaaf model, echt jaren 70 (?).
(Niet mijn plaatje)
Regenachtig weer, dus de vintage stukken zaten in het koffertje wat net buiten beeld staat
Zojuist een pakketje uit Portugal ontvangen met daarin een NOS Chinees horloge.
Naar men zegt is het eentje uit de jaren 70, maar dat kan ook zomaar jaren 80 zijn.
Er is kennelijk nog een stel van die horloges gevonden en ze worden nu via eBay verkocht.
Wellicht dat @RobertoNutini wat meer weet van deze Double Rhomb horloges.
Echt new old stock.
Het bijbehorende bandje heeft echt een bedroevende afwerking, maar het is sowieso niet te gebruiken want het is echt veeeeeel te klein. Het kan niet eens over mijn hand heen. Voor kleine Chineesjes gemaakt denk ik
Mooie grote jaren 70 uurmarkers en een mooie secondenwijzer met een subtiel rood puntje. Een zwart leren bandje staat hem ook goed.
Nu maar kijken hoe lang hij het uithoudt. Dat zou best nog wel eens vrij lang kunnen zijn.
“Double Rhomb” is de export versie van “Shuangling”. Je ziet wel vaker door de jaren heen NOS voorraden opduiken. Met een foto van de caseback en de movement is wellicht te achterhalen waar deze vandaan komt, en uit welke periode. Vreemd genoeg kom je wel eens uurwerken van de Seagull tegen, terwijl dat een concurrerende fabriek is.
Hoe dan ook, een mooie aanwinst! Gefeliciteerd!
Caseback ga ik er (nog) niet afhalen. Ik weet niet of ie geschroefd of geklemd zit. Als ie geschroefd zit, heb ik toch geen gereedschap om hem los te maken
Grote kans dat dit een klikdeksel is. Als je goed langs de rand kijkt, zie je dan nergens een “lipje”? daar kun je een case knife onder zetten en hem voorzichtig los wippen.
Nope, geen lipje te zien.
Schroefdeksel, ik heb er ook één.
En ook @RobertoNutini tongji uurwerk
https://watchguy.co.uk/service-new-old-stock-double-rhomb-tongji-movement/
(watch) case solved…