Er wordt gedacht dat de originele uurwerken zijn vervangen door (ongemarkeerde) Tongji of Seagull uurwerken … Waarschijnlijk zat er eerst een 17-jewel ZB-1 uurwerk in;
Beijing Watch Factory was one of the enterprises at the forefront of the Chinese Standard watch project. Beijing’s version was the 17-jewel ZB-1, sometimes called the SZB-1, which entered production in 1972. Soon after, a new brand name, ‘Shuangling’, was chosen as part of a shift towards an export focus for the factory. On foreign markets, Shuangling was translated as ‘Double Rhomb’.
In the early 1980s the ZB-2, a thinner 17 jewel Standard movement, was developed. It entered production with the Standard code ZBJ, while the older ZB-1 was transferred to the Beijing Number 2 Watch Factory as the ZBE.
Ben daarom ook wel benieuwd naar het uurwerk in deze NOS voorraad. (Maar voel je vooral niet verplicht of (sociaal) gedwongen om 'm open te maken!)
@domega
Nu zie ik pas, dat bij je ZentRa een groot deel van de quartz module ontbreekt
Dat wist je natuurlijk wel.
Dus mijn suggestie om wat contactspray te gebruiken, zal niet helpen
Toch nog een tip
Misschien kan je een donor vinden, zoals deze vergelijkbare Eterna module:
De hele maandag al onrustig door alle verschillende klokjes die ik gisteren gezien heb. Zoveelste wissel gedaan. Nu net nog naar prettige feel good Caravelle.
Goud niet fout maar mooi!
Ah bedankt Martijn, ik heb er zelf niets van gemist behalve dat er niet echt beweging in zit
Ben nu eenmaal meer van de dials dan van de techniek, dus ik schrok al
Die heb ik thuis (getoonde set-up is set-up II op kantoor… (don’t ask)). Is een Leak branded Lenco L75. Fijne tafel. Heb nog een direct drive Luxman in gebruik en een Thorens 160 in opslag achter het zolderschotje…