Deze is van mijn opa geweest, die hem van begin jaren zeventig tot vlak voor zijn dood heeft gedragen. Toen ik hem kreeg stond de datum nog op zijn sterfdag. Normaal gesproken zou ik dit type horloge niet snel zelf hebben uitgezocht, maar door hem te dragen begin ik hem steeds meer te waarderen.
De band staat er inderdaad goed bij. Die moet ook uit dezelfde periode dateren en heeft echte rivets. Het is echter geen originele band van Certina maar van Dorgay. Ik ben er nog niet achter waarom en wanneer die aan het horloge is gezet.
Ben geen fan van een bund maar vind het klokje op bund wel passen met
de tijdsgeest.
Ik merk wel dat de omgeving veeeeeel slechter een bund begrijpt dan wij horloge als liefhebbers
Ik ben ook zeker geen fan van bund. Ik heb alleen een aantal Tissot’s liggen uit de jaren 20 en 30 met diameters van rond de 27 mm. Ik vermoed dat een deel daarvan toch herenhorloges waren, maar het ziet er erg klein uit op de pols naar huidige maatstaven. Mogelijk dat je ze met een bund toch wat draagbaar kunt maken, anders blijven ze in de kast liggen en heb ik er ook weinig aan.
Yup dat zijn ze zeker, draagbaarder. Ik heb een oude cimier penanker uit die periode dat volgens mij op een originele bund staat. Draag het nooit maar gaat wat mij betreft niet van de bund.
Bommen en granaten…wat een vreselijk mooie en vlgns mij zeldzame accutron Kappie! Mooie details in de gelaagde dail, kroon op vijf, rode datum presentatie…en… de distressed band (met litteken ) maakt het geheel echt af.
Ja, superstrak, er is nog geen polijstdoekje in de buurt geweest. En toch nog erg gaaf.
Wat betreft de maten, ik schrok van het kleine formaat toen ik hem had uitgepakt.
Maar eenmaal om de pols werkt het met een tank anders dan met een gewoon horloge. Ik vind hem prima staan.
Hij is 38,5mm lug to lug en 22mm breed (excl kroon).