Welke vintage draag je vandaag? Deel V

35 likes

Goede middag :smiley:

Leuke eerste Paasdag allemaal :sunglasses:

28 likes

Begin jaren 50 Titus.

32 likes

Erg mooi zo’n Titus :grinning:

1 like

Cool Jelle.

Ik verwacht deze binnen volgende week:

20 likes

18 likes

38 likes

Cool, Marine Nationale? Lijkt wel een vroege redial te zijn als ik de minutenschaal zo zie?

19 likes

Top, mooiste HF horloge van het weekend - voor mij dan :yum:

1 like

Marine Nationale, yep. Zeker geen redial, is een volledig originele narrow serif plaat, kijk hier maar even: https://omegaforums.net/threads/longines-mn-research.105190/

2 likes

Te gek die Prisma wekker met zijn blauwe dial
:hugs::hugs::hugs:

1 like

Sunburst afternoon

18 likes

Na een dag of twee allerlei losse klusjes in huis en tuin (veiligheidshalve zonder horloge) toch nog even :relaxed: Ik draag weinig goud, maar bij een helemaal blauwe outfit vind ik een beetje ‘warmte’ heel mooi.

(De foto is op een blauw kussen, met mijn outfit erbij wilde niet lukken :grin: )

19 likes

Eierteller om de pols, nog niks gevonden

24 likes

Vandaag deze ouwe Rus.

Poljot met 2609H uurwerkje. Ooit eens gekocht via e-Bay, uit Rusland ver achter de Oeral vandaan. Kwam binnen in een bruin papieren pakje met heel veel ouwe postzegels en een touwtje erom. Ik heb daar helaas geen foto van gemaakt. Het horloge liep goed en mocht blijven.

Na wat schoonmaken van het kastje en een nieuw glaasje kwam er een heel aardig horloge tevoorschijn. De wijzerplaat is nog heel mooi met opgelegde indices en gave wijzers. Het kastje heeft duidelijk wel een leven gehad en het bandje zo te zien ook. Niets is echter minder waar. Het horloge is echt jaren 60, met dikke gebruikssporen, maar het band je is gloednieuw! Het lijkt alsof het er al 50 jaar op zit, maar dat is niet zo; ik heb het gisteren gemaakt.

Er zat een heel raar metalen bandje op dat ik er gelijk heb afgehaald. Ik besloot er zelf een nieuw, maar wel ‘vintage look’ bandje voor te maken. Met behulp van een lapje leer dat erg zijn best deed om er ook heel oud uit te zien. Het draagt heel comfortabel, want aan de binnenkant gevoerd met heel zacht suede.
Zie hier onder het resultaat.

21 likes

Mooi gedaan…:+1:

Prachtig die band! (horloge ook hoor :wink: )

Middagwissel. Niet van horloge, maar van band.

30 likes

Wauw bedankt! #bloos