Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Pfoe mooi zeg! Wanneer volgt er een collectie foto :stuck_out_tongue_winking_eye: ?

1 like

Dank je Frans!

1 like

Thanks! Ik zal deze week mijn best doen een mooie foto te produceren. Jij heb de laatste tijd ook weer flink gewisseld volgens mij? Nog meer op het oog of voorlopig gesetteld? :grin:

1 like

12 likes

Ik ben erg benieuwd :slight_smile:

Yes, een Omega Speedmaster 145.022 69 ST aangekocht, en daardoor een hoop verkocht.
Nu een ‘vast’ viertal, en even rust in de tent de komende tijd :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja ik zag de Omega voorbij komen inderdaad, fantastisch! Gefeliciteerd met de aanwinst. Compleet met, in mijn ogen in elk geval, de mooiste stalen speedmaster band ooit! :+1::+1:

1 like

Invicta 24061 met cal. FHF 28-2 ( Fabrique d’Horlogerie de Fontainemelon ) ca. 1955

31 likes

Thanks :slight_smile: Heeft het e.e.a. voor moeten sneuvelen, maar de Speedy is 't waard.
Gaat niet meer weg.

En inderdaad, die band moet er bij :smirk:

1 like

Unieke wijzerplaat man! :ok_hand: En mooi uurwerkje. :slight_smile:

Het was even zoeken welk caliber erin zit, maar het is je gelukt ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

1 like

Haha ja, hij lijkt erg op een AS 1158, maar de balansbrug zit daar andersom als het ware.

2 likes

Vandaag weer eens van m’n Fleuron genoten.

Fijne avond.

29 likes

39 likes

Poljot-Sekonda Strela!

30 likes

Vandaag het genoegen gehad om @vouwfietser te ontmoeten (met in achtneming van de RIVM richtlijnen uiteraard). André was zo vriendelijk om een aantal door hem onderhouden horloges persoonlijk bij mij af te komen geven :grinning: :+1:

Uiteraard ging het gesprek over deze gekke Corona tijden maar uiteraard ook over horloges; André zijn liefde voor vintage en degelijke uurwerken, de robuustheid en unieke ontwerpfeatures van Vostoks en onze blik op de hobby. Een zeer leuke ontmoeting en hoewel het Pasen is voelde het ook een beetje als Kerst :evergreen_tree: omdat ik een en ander mocht uitpakken waaronder deze

Bovenstaande foto is van voor de service, nu met een nieuw glaasje en weer mooi lopend AS 1130 uurwerk

28 likes

Lijkt inderdaad overeen te komen. Ik vroeg het me af omdat o.a. de twee 5en van 55, de 3 van 30 en 35 en de 4 van 40 en 45 lijken te verschillen.

5 likes

Dat lijkt zo door krasjes op het glas of omdat kleine stukjes print ontbreken (ik denk eerder het eerste: krasjes die het zicht vertekenen). De 3 op 6 is exact gelijk als die op 7 maar stukje print rechtsboven ontbreeks/is slecht zichtbaar. Zelfde met de 4 op 9 versus die op 8. Dit plaatje is 100% wat het moet zijn :wink:

Ik maak met plezier duidelijke foto’s upon arrival.

2 likes

Alright👍🏼

Ik herinner me overigens net dat ik nog een shitload aan andere plaatjes van het horloge staan heb, kijk hier maar even naar diezelfde 3 op 6 en de 4 op 9 :slight_smile: :wink: Hangt allemaal af van waar de krasjes enzovoort vallen hoe je de cijfers ziet.

15 likes

27 likes