Welke vintage draag je vandaag? Deel V

Merci! :blush:

Laatste dagen van de vakantie. Nog even tijd voor koffie en speeltijd met mijn zoontje. Kan ik een plaatje schieten van de Kienzle.

14 likes

Mooi hoor!

Aansluitend van mij een post van een horloge waar ik alleen maar van weet dat het ook een Landeron binnenwerk je heeft.
Mijn gast van vandaag had hem om en moest hem even afstaan aan mij.

Dus in het kader van de blits maken met een interessant en mooi horloge.

Een van de schalen zou moeten aanduiden hoever het onweer van je verwijderd is. Ik kom daar niet helemaal goed uit. Volgens mij is de geluidssnelheid 300 m/'s en is 2 seconden dus 600 meter.
Wie weet het wel?

Edit: @JimSoul : check de mooie Arabische 8
:grin:
En de verschillende grootte van de 1 en de 0 bij de10

18 likes

Dat klopt ongeveer! :slightly_smiling_face: Mooi horloge trouwens! :ok_hand:

Merci beaucoup Franque! :blush::+1:

1 like

Prachtige chrono…heel jaloers :wink::heart_eyes:

1 like

Dank je Paul! :blush:

1 like

Wat blijft het toch super gaaf heh zo’n prachtige Speedmaster!

1 like

Wouw die ziet er strak uit, mooi man!

1 like

Deze knapperd

8 likes

Heel gaaf deze!

1 like

Dit soort details maken een mooi horloge nog mooier :+1:

:man_facepalming: dat zie je fout, die schaal geeft aan hoever je vrouw van je verwijderd is zodat je kunt terugrekenen hoeveel tijd er nog is om je maitresse vriendelijk te verzoeken om weg te gaan.

Zulk soort complicaties kun je beter op orde hebben want elke sec is kostbaar. :sunflower:

2 likes

Yes, een sneeuwmannetjes 8. Dat zijn de mooiste!!

1 like

Vandaag een oude Ruhla met een UMF 23 gedemonteerd en in orde gemaakt.
Hij liep niet en dat ie nu weer wel. Helaas is de balans niet meer goed zodat het toch geen goed betrouwbaar horloge is geworden. Van het meer bekende kaliber 24, heb ik nog wel onderdelen, maar deze is ouder en ik heb er niks van helaas.
Ik heb nu wel geleerd hoe dit uurwerk is opgebouwd. Er zitten toch wel een paar listige dingen in.

18 likes

15 likes

Pour commencer 2020 !

33 likes

Het is dat ik een ski-lift zie.
Anders had deze met zoveel sneeuw ook wel een south-polerouter mogen heten (badum-pats).
:joy::joy::joy:

2 likes

Weer een mooi exemplaar is dat :hugs:

1 like

Op het Duitse Uhrforum is er een hele groep Ruhla liefhebbers. En ik moet zeggen dat er erg mooie exemplaren bij zijn. Modellen die wij hier niet kennen. De oudere Ruhla’s hebben ook geen pen anker uurwerken en kunnen zich moeiteloos meten met Zwitserse uurwerken. Helaas waren ze door tekorten genoodzaakt om steeds goedkopere uurwerken te gaan produceren.

2 likes

Rolex 1603 van 1983 :v:

14 likes

Vette oude zooi, zowel de oliebollen op de achtergrond en de Mitchell van pensioengerechtigde leeftijd

25 likes