Deze is ook super! Van wanneer is deze Roamer van jou? Zoals gezegd krijg ik de mijne nog niet open, dus alles wat helpt om de periode in te schatten is mooi meegenomen.
Bij mij zat er als ik het op de foto goed zie ook zo’n soort bandje bij, maar dan een totaal vernaggelde die bovendien helemaal de verkeerde maat had. Nu ik weet hoe het heet zal ik eens kijken of ik zoiets kan vinden
Ik heb ook nog een prima werkend modelletje…
en dit zit hierin
Rego 143 shock devise
en ja ze maakten blijkbaar meer…
Vanaf wanneer is een horloge eigenlijk vintage? 50 jaar oud? 25 jaar oud?
Prachtig Andy! Mocht je deze ooit wegdoen…
Dit is een vaak terugkerende vraag. Ik geloof dat 25 jaar als uitgangspunt geldt. De 1991 van @grootmokum hangt ermee samen dat de nieuwe forumsoftware per 2016 inging en de ‘vintage’ categorie toen is gemaakt
Dit oude penankerspul heeft echt wel charme. Doet mij denken aan het uiterst sympathieke Ruhla. Opwinden van mijn Cimier voelt als het opwinden van een wekker. En zo klinkt het tikken ook. Geweldig.
Karaktervolle cimier heb je hoor, helaas buiten dienst. Die van @pmannaert is ook erg leuk… en van een mooi formaatje.
Gemiddeld wordt vaak 25 jaar aan gehouden; zo is het mij ook geleerd. Maar de meningen lopen er best wel over uiteen. Een horloge b.v. van een jaar of 20 oud, wat niet meer wordt geproduceerd, een bijzonder model is en verzameld wordt… dat mag van mij gerust vintage worden genoemd.
Maar ik ben meestal niet zo fanatiek in het trekken van strepen en en het plaatsen van hokjes.
Alle 2 lekker. Win -Win zeggen we dan.
Ben geen expert Lena maar gok op net voor of tijdens WO ll.
Deze vind ik wel aardig in de buurt van de jouwe komen… Beetje verkleurd maar dat mag tegenwoordig van de experts
https://images.app.goo.gl/A8gGQZNdFHjda2Mz5
Dankjewel, dat lijkt me inderdaad een ‘zusje’, ook leuk met dat kleurtje! Je bracht me op een idee om zelf ook eens verder plaatjes te googelen, ik vond nog deze. Andere (chiquere) kast, maar wel een zelfde stijl dial. En inderdaad zeggen ze hier ook jaren '40
https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-1940s-art-deco-ladies-roamer-1777624256
WAUW wat een enorme hoeveelheid plaatjes Dank Pierre!! Ik sta niet in voor de gevolgen voor mijn verzamelwoede…
Mooi hoor