Dit is inderdaad wel een van de mooiste wijzerplaten uit m’n collectie, dat font is echt een feest.
De 6 is wel iets afgekapt, maar als je die vergelijkt met de 9 hebben ze hem wel veranderd om dat minder op te laten vallen.
Erg mooi Pierre
Ik heb deze ooit voor mijn vrouw gekocht waanzinnig kleine certina en roamer. Geweldig.
Die dikke kast met die gebolde wijzerplaat.
Intrigeren mij. Erg leuk, geeft het horloge een bulky uiterlijk, terwijl ze niet heel groot is.
Mooi hoor
Klopt! Dankjewel.
Ze blijft een unieke verschijning.
Vandaag deze Cimier spontaan tegen gekomen en op de kop kunnen tikken voor een tientje. Het glaasje is gescheurd op 6 uur. Dient te worden vervangen. Horloge nog op de originele militaire band. Hebben jullie enig idee of dit een goeie aankoop is en wat ik hier heb? Jaren 50?
Ze loopt prima tikt als een klok (echt😂) Goudlaag op de kast al aardig versleten. De rode pointer is een mooi detail.
Mijn eerste Seiko 5 ooit, aangeschaft in… geen idee. Ergens in de vorige eeuw. Tikt trouw door en verdient zo te zien een schoonmaakbeurt.
Mooie score die Roamer, tijdgenoot je van de mijne denk ik maar met de sectordial veel opvallender. Wat echt lekker draagt uit die periode vind ik ladderbracelets zoals op mijn Roamer. De gesloten lugverbinding is dan wel weer lastig. Een nylon NATO lijkt me persoonlijk een no go hier. Maar er zijn ook nog zat NOS leren bandjes met omvouw of veer montage voor over vaste pen, zeker in kleine maten. Succes Lena👍
PS die gebroken lugs zijn mede te danken aan goedkope legering van die UMF kast, gaat ook wel eens goed hoor

Bouwjaar mei 1982 in ieder geval. En in mooie staat nog
Verbaas mij steeds hoe gaaf en nieuw dit horloge uit de 70er jaren is, lugs en kast super scherp en onbekrast glas met omega logo en sunburst dail, ik heb er alleen een gouden omega gesp bij gekocht, de foto van het vergulde horloge geeft de mooie geel gouden kleur helaas nauwelijk weer.
Een topper
Als het tikt als een klok, zal het mechaniek wel een Lapanouse penanker zijn. Voor een tientje toch een mooie klok
Mijn Officier wakker gemaakt voor een wandelingetje
Langs de onbekende soldaat en dan…
…voorbij de "Pont de fer …
…naar huis…
…nog even bij Leopold en het doosje in
Een fijne Zondag nog

Mooie kleine maatjes inderdaad en ook gewoon mooie horloges!
Ik las het ergens al in een andere post die ik nu zo snel even niet terug vind, maar ik vind het extra fascinerend dat ze het voor elkaar krijgen om al die techniek in zo mini formaat te fabriceren. En dan zodanig dat het decennia later nog steeds loopt als een zonnetje ️:sun_with_face: