Dat is het nadeel inderdaad, slechter te krijgen dan een horloge en gelijk de hoofdprijs. Horloge wordt er gelukkig niet minder mooi op…
Das een hele mooie Paul
NA.
Exactus Chronograph Ref 1008 call Valjoux 7733
NOS Vintage 70’
Mijn eerste Chronograph
Dit is wat ik hier erover heb gevonden van @Henrik
jan. '07
Ik had de Pritchard er toch bij. Boek 1: Exactus: see Precimax, Dus boek twee: Precimax: see Helios in boek 1!
Helios werd in 1882 opgericht door E. Simon & Cie in Porrentruy, Precimax komt uit Neuchatel. In 1951 werd Helios overgenomen door Precimax. Montres Exactus SA is geregistreerd als een eigen bedrijf(-snaam) in 1966 met hetzelfde adres als Precimax.
Precimax laatste vermelding was 1974 maar ik lees net dat Pritchard niet verder gegaan is na 1975… Dus wat er daarna is gebeurt?
Dat blauwe ben ik nog niet over uit. Maar vind het prachtig om een NOS Vintage 70’ te hebben.
Dat blauw is prachtig !
Sorry voor de niet zo beste foto, maar ik kan het niet laten! Ik heb namelijk vanavond eindelijk een bandje geïmproviseerd voor deze Roamer! Was een aankoop van eBay, met een te smal, lelijk en errug(!) vies bandje dat linea recta de prullenbak in is gegaan. Alleen… deze cuty heeft één vaste lug en één pushpin… Niet origineel lijkt me, maar ik ben geen purist en was als een blok gevallen voor de dial (damesdingetje?? Of hebben jullie heren dat ook?). Het leuke van dameshorloges is dat ze niet zo gewild en (dus?) niet duur zijn Goeie smoes om het zomaar te gokken, toch? Ik vind 'm nog steeds leuk én ik heb iets geleerd, namelijk dat vaste lugs best onhandig zijn als je een bandje zoekt, zeker in een damesmaat
Op naar de knutseltafel dus maar. De meubelstoffeerder in de buurt was vandaag weer open had wel wat restjes leer. Ik heb een mooi reepje op maat gesneden en als een NATO onder de kast door gehaald. Paar hele kleine drukknoopjes erop en nu kan ik eens gaan kijken of 'ie goed blijft lopen bij het dragen. En onderhand maar weer eens op eBay kijken voor een paar vintage bandjes voor deze en meteen ook voor mijn Buren die nóg smallere vaste lugs heeft!
Volgende zoektocht wordt hoe dit kastje open moet om te kijken wat voor uurwerk er in zit. Ik ben wel gewend aan priegelwerk, maar zie bij dit horloge niet zo 1-2-3 hoe het open kan… En ik zag hierboven (bericht 698 geloof ik) een heel triest plaatje van @domega van een leuk horloge dat nu lugloos door het leven gaat omdat het niet open wilde, nu durf ik niet meer zo goed Wordt tzt vast vervolgd!
Ik vind dat blauwe ook heel geinig, net twee grote blauwe ogen
Volgens mij is dit IRL een heel mooi en apart horloge !
Nee hoor, dat hebben de heren ook . Zo’n wijzerplaatindeling wordt volgens mij een “sector dial” genoemd en is gewild type wijzerplaat bij vintage horloges. Ik heb bijvoorbeeld een Tissot met een dergelijke wijzerplaat:

Veel plezier met de aanwinst; het is inderdaad een leuk horloge.
Heb zelf ook een aantal dameshorloges liggen omdat ze zoals je al zegt niet duur zijn; maar de meeste zijn door de kleine afmetingen voor een man niet zo draagbaar, zelfs niet met mijn smalle pols.
Hey een oude bekende
Blijft toch prachtig he.
Oeh deze is ook heel mooi! Die cijfers!! En blauwe wijzers, beauty!
Ik snap wel dat de damesmaten op herenpolsen toch wat ielig zijn… Wij dames hebben dus eigenlijk horlogemazzel Ik vind die kleine, echte damesmaatjes leuk en bovendien comfortabel, maar ik kan ook nog uitwijken naar de kleine vintage herenmodellen, die zijn in deze tijd prima op damespolsen te dragen… Groter dan 30/32mm zal ik aan jullie heren overlaten, anders wordt het erg oneerlijk
Absoluut. Inmiddels geserviced, het kan weer jaren mee!
Oh en natuurlijk: dankjewel voor het delen van dial-verliefdheid en de extra les in dial-terminologie. Sector dial, ga ik onthouden!
Dank, de prijzen daarvan zijn al hoog genoeg
Vintage horloges groter dan 35 mm zijn meteen een heel andere prijsklasse.
ik zal van de groten afblijven, beloofd, die dragen voor mij toch niet prettig, bewonder ik ze liever op het forum om jullie polsen!
Zo kan eindelijk een vintage posten in de topic.
Na al dat scrollen en like van al die meesterwerken
Is het tijd om deze 2 NA van mij erop te knallen.
Vandaag mogen ontvangen van @rorymoer .
Wat een verschrikkelijk mooie wijzerplaat. Die font is echt top. En die 6, niet afkappen. Maar op z’n kant. Heerlijk.
Edit:
Nog een keer goed gekeken, maar toch afgekapt die 6. Maar door het font helemaal niet storend.
Geweldig duo!