Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

:beers:🥳 gefeliciteerd dan maar

1 like

Och zó smakelijk :drooling_face:

1 like

Dank. Ben er zelf ook zeer content mee: mooie vormgeving en ook heerlijke (vintage/verbleekte…) kleuren! :grin:

1 like

Jaren 70 markeringen rocken :grin:

18 likes

Net binnen… Love it!

22 likes

De lekkere NA’s vliegen je hier om de oren… Waarvan ongeveer de helft op het conto van @septentrio komen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Anyway, vandaag binnen gekregen… :grimacing:

24 likes

Chique!

1 like

Die is in een wel hele mooie staat (voor zijn leeftijd)

1 like

Dank je Harry. Eén van de mooiste vintage Citizens hier in de vitrine…

1 like

Het begint er op te lijken dat we een ‘nieuwe’ vintage Citizen liefhebber aan boord hebben! Cosmotron met prachtig zwevende secondewijzer. Waartoe dient die pusher op 8 uur als ik vragen mag :thinking: ?

1 like

Ja hoor! Ik begin de vintage Citizens nu echt te waarderen.
Als je op die pusher drukt springt de secondewijzer naar de nulpositie. Noemt men de “Special” functie.
Ik lees dat dat is om de tijd precies af te stellen maar ik denk ook dat het een hele snelle stopwatch functie is! (Wel voor onder de minuut dan…:wink:)
Echt top!
En nog een leuke feature… als je de kroon indrukt verzet je de datum maar als je het horloge ondersteboven houdt en op de kroon drukt verzet je de dag! :+1:t3:

4 likes

Leuk feature, dat zie ik niet op veel andere Cosmotrons!

Hé! Dat herken ik van het automatische 7750 uurwerk, daar werkt het ook zo! Dat is toch een prachtig stukje vintage Citizen techniek… :hugs:

15 likes

je maakt me gek met deze mooie horloges :star_struck::rofl:

en dan kom ik op dezelfde dag nog zo’n mooie cosmotron tegen :star_struck:
een verd … mooi horloge :+1:

1 like

Na het klussen nog even een wissel, mijn favoriete Cosmotron op de achtergrond - zoveelste poging maar geen enkele beweging.:worried: Balen…
Maar zo’n straksobere Seiko wijzerplaat helpt me er wel weer over heen

15 likes

De avond in met deze Velona

23 likes

23 likes

17 likes

28 likes

Zeventig plus al deze Aleure heeft een goed DNA :smirk:

22 likes