Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

38 likes

Thanks!

1 like

Een bescheiden Seiko 5je vandaag.

18 likes

Inmiddels ben je al een behoorlijke Pontiac fan :wink:
Mooi modelletje dit hoor.

1 like

Ahh! Een export versie met Duitse datum. Prachtig bewaard gebleven horloge…

1 like

Hoort eigenlijk een GS645 meetzoeker bij toch​:nerd_face::grin:

Hmmm kreeg deze vandaag als onrepareerbaar terug…:worried:

11 likes

Now your talking! Absoluut passender was Japanse makelij geweest. Konica Hexar RF of een Contax G2 zijn mijn favorieten de Fujifils zijn vrij groot en dan is zo’n m5 nog en kleintje. Anyway, terug naar horloges. :innocent:

1 like

Hoezo is die onrepareerdbaar? Het is altijd wel weer te fixen toch, evt met een donor uurwerk?

2 likes

27 likes

Het Luipaard van gisteren zit nog steeds om de pols. Tegen mijn natuur, ik heb normaal 3 wissels per dag. Maar dit is werkelijk een geweldig horloge. Kijk hoe die originele mesh aansluit aan de behuizing… Leopard 36000 bph van augustus 1970…

PS: En España hoy es Martes (In Spanje is het vandaag dinsdag)…:kissing_heart:

20 likes

weet jij een adres waar die nog te verkrijgen zijn? … of ze nog te verkrijgen zijn?

1 like

Wow, daar zit ff een krater tussen de link en de kast :hushed:

Ludu, maatje,

Je informeert letterlijk naar “De Speld in de Hooiberg”…

Deze horloges zijn uit de jaren 70 en inmiddels heel moeilijk te vinden (zoals je zelf hebt ondervonden :sweat_smile:).

Ik hoop dat je kans hebt als je op modelnummers gaat zoeken. Hopelijk tref je (defecte) donor aan!

069db15edaa97b62a32046974bfb7d6324e8cb0e_1_350x500

467df6c8ff6a036aec7c77d4fd4e27f589ff6ecc_1_345x499

:hugs:

6 likes

Valt in het echt wel mee, hoor :wink: Maar ben het met je eens dat het wat strakker zou kunnen. Het is overigens wel de originele band, dus goed passen doet hij wel.

1 like

Tja geen idee… Wel jammer ik vond het juist een heel gaaf model en kleur wp. Ik kreeg te horen dat iemand geprobeerd had er een verkeerd glas in te persen. Dat geweld leidde tot een soort bolle vervorming van de dial die plat hoort te zijn en door te geringe diepte de as die tegen het glas aankomt. :relieved:

Ik heb een mesh die nog dichter op de case zit. :sunglasses:Vastgesoldeerd - zover ik weet origineel - aan een oude quartz Citizen dresser.

1 like

Klopt. Heb een absolute zwak voor Pontiac. Was, laaang geleden, mijn eerste horloge. Dat blijft dan toch hangen denk ik. En gewoon leuke, vintage modellen, met ok uurwerk voor een prima prijs.

2 likes

28 likes

Wow - ziet er nog strak uit. En een zwarte kast?