Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Nee die hoort bij m’n 6032

15 likes

favre-leuba sea-king

19 likes

Elk jaar sinds mijn 40ste koop ik mezelf een leuk klokje. Op mijn 40ste de seiko sarw019 chocodial op mijn 41ste de seiko 7a28 yacht timer en dit jaar mits vertraging door corona de seiko 7a28 speedmaster.

12 likes

Een open deur misschien, maar je weet dat het een zogenoemde Mumbai special is?

1 like

Dank aan @Veblen voor de @slls band

15 likes

Blijft heel tof!

1 like

22 likes

20 likes

ah oke, ik dacht te begrijpen dat je veel losse bracelets had.

Nieuwe kroon en stem gemonteerd in mijn ZentRa Electronic Date :hammer_and_wrench:
Nu is-ie helemaal in orde en ga ik ‘m gewoon lekker dragen:


Fijne avond nog :slightly_smiling_face:

24 likes

Even lekkere “in your face” Martini Racing bandje voor de zaterdag op de Seamaster.

13 likes

Foto van eerder vandaag…

28 likes

Ik heb een lot horloges van een ex-horlogemaker overgenomen en dit zat het tussen. Na hier en daar gelezen hebben, kwam ik achter dat dit inderdaad een Mumbai Speciai is. Dit Favre-Leuba heeft wel een interessante ‘Twinpower’ uurwerk, die zie je niet vaak terug bij andere vintage.

3 likes

24 likes

Een Zentra uit begin jaren 50. Leuke rode secondewijzer en nogal eigenwijze uirmarkeringen.

17 likes

Ik zie nu pas dat ze een fout gemaakt hebben. Een 4 in Romeinse cijfers schrijf je helemaal niet als IIII maar als IV. :face_with_raised_eyebrow:

Ik lees inderdaad dat het is voor de symmetrie omdat je dan 3 gelijke sets van 4 soortgelijke notities krijgt. 1 kwartet met I, 1 kwartet met V en 1 kwartet met X

2 likes

Dat is op bijna alle klokken en horloges, dat noemen ze volgens mij de “klokken 4” Wordt schijnbaar zo gedaan voor een betere symmetrie.

6 likes

Weer wat geleerd. Had er nooit op gelet. Ik ben normaal niet zo van de Romeinse cijfers.

1 like

Ik zoek regelmatig op Junghans meister, maar zoiets moois ben ik nog nooit tegengekomen :star_struck:

1 like

Ben er ook erg blij mee, heb hem van een forumlid. Hij ligt op deze foto op een witte Max Billkeukenklok van Junghans.

3 likes