Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Stalen kast , met 2 steps erin naar het glas toe. Moeilijk te dateren maar ik denk einde jaren 40 ?

1 like

Step case is meestal meer begin jaren 40 dacht ik. :thinking:

1 like

Een Citizen 62-6198 uit maart 1975 in de middag wissel. Heerlijk zwevende secondewijzer!

19 likes

Okay , toch meer dan 80 jaar oud dan. Alles werkt nog steeds top, dat blijf ik een wonder vinden van kwaliteit met dit soort leeftijden, een strakke reset, en alleen wat voorlopen per dag maar dat is wel bij te stellen als het mij gaat hinderen.

2 likes

Topstukje inderdaad. Mocht je hem regelmatig gaan dragen zou ik een service toch echt wel aanraden. Zonde om zo’n uurwerk kapot te laten slijten door gebrek aan smering. :sunglasses:

Goed plan ! en hij wordt veel gedragen. Leuk merk dat Berna, heeft de 5 bal regatta timer uitgevonden en is later opgegaan in Leonidas , dat weer met Heuer samenging.

4 likes

Bij het horen van berna moet ik eigenlijk meer hieraan denken. Was vroeger een Zwitsers vrachtauto- en bussenmerk. Je komt ze heel af en toe nog tegen daar.

.

5 likes

Deze Speedmaster reversed panda uit 1991 vandaag uit de vintage kist gehengeld en met een welgemikte reuzenslinger aan de pols geslingerd…:slightly_smiling_face: Dit is de versie met Valjoux 7750 kaliber.

Fijn weekend gewenst allemaal!:+1::wink:

23 likes

Dit soort exemplaren worden meestal in deze hoek van het forum meer gewaardeerd dan elders…

23 likes

:rofl::joy: immer frisch dus die zal ook op tijd lopen !

1 like

En toch zijn ze echt gewoon hartstikke leuk! :+1:

2 likes

Van harte Raymond met deze beauty! Geniet ervan! :ok_hand::slightly_smiling_face:

19 likes

13 likes

Dat is echt een hele gave chrono! En wat een conditie :kissing_heart:

Wat is de diameter?

:+1: thanks, en hij is 40mm !

1 like

Wow, da’s groot voor die leeftijd

Middagwissel naar vintage en even met de camera gespeeld. Universal Ferrovie dello Stato.

22 likes

Deze donkere zaterdag een donkere Pulsar van '81

11 likes

Nieuwe schoenen op de Wyler

23 likes