Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Ook prima voor SM liefhebbers :wink:

14 likes

Ja had ik ook niet verwacht, de sticker en originele band en buckle zaten er nog aan loopt -3sd en tof ding

Ook op een rally oid

1 like

Top design uit de jaren 30 van de vorige eeuw.

jpeg

Wat voor horloge zou hierbij passen ?

7 likes

Beetje fifties Hamilton misschien :sunglasses:

1 like

unnamed-1

Of net iets te verfijnd?

4 likes

17 likes

De Tatra T87 stamt al uit de jaren 30, maar een mooi 50’s horloge zou er wel bij staan

1 like

15 likes

Lekker dan, Frank. :smile: Maar goed, ik speel graag mee en vanaf het moment dat me de vraag wordt gesteld gaat het toch al malen in de bovenkamer.

Ik bewonder Citroën om haar historie die bezaaid is met innovatieve, eigenzinnige auto’s. Grijze muizen waren het vroeger niet. Tegenwoordig is dat een ander verhaal overigens. De SM hoort echter zeker in dat rijtje bijzondere auto’s thuis.

Een horloge vinden dat daar bij past is nog best lastig. Eens te meer omdat ik Citroën weliswaar bewonder, maar de vormgeving van de auto’s niet mijn smaak zijn. Voor een bijpassend horloge zou dat dus eigenlijk ook moeten gelden.

Bijzondere techniek en vormgeving, innovatief, passend bij het tijdperk en bovendien tevens een samenwerking tussen twee fabrikanten (net zoals Citroën en Maserati bij de SM). Deze tour de force van Certina en Rado van @Brodie is mijn suggestie: Certina only

4 likes

Perfect Match :smiley:

1 like

Een geelgouden Datejust uit 1976, net als Johan …

7 likes

Zonnige Foto van vanmorgen

22 likes

De buren grand prix met een zeer gepatineerde dail…

16 likes

Bulls eye.
Deze moet het zijn :grin:

Je mag dan geen uitgesproken fan van Citroën zijn, met deze suggestie raak je de essentie wel degelijk.
Vind hem er heel goed bij passen!
Ik heb de plaatjes ruw weggeplukt uit de post van @Brodie trouwens zonder toestemming…

jpeg49E4E78F-F4D5-4890-BBC5-E74EFC6B963D
Perfect

Hahaha, dankjewel Roland!

Edit: het is een Certina DS ,pfffff had een Certina SM moeten zijn…

20 likes

Vandaag deze even testdraaien.
Alles lijkt weer te lopen, behalve de dagaanduiding.
Die mist het klemmetje om hem goed te fixeren waardoor ze steeds los schiet.

Mocht iemand nog zo’n klemmetje voor een 794 uurwerk hebben liggen of weten waar ik ze nog kan vinden, hoor ik graag dat graag.

Fijne dag, Clim

20 likes

Ik heb daar nog nooit een klemmetje gezien. Volgens mij hoort er alleen een dial washer op te liggen. :thinking:

Bijzondere kleur wijzerplaat trouwens deze, zie je niet vaak. :ok_hand:

1 like

Speciaal voor de wending in dit Topic even de garage in gelopen. Mijn Ford F-100 5.7L V8 uit 1960 met op de motorkap een Citizen Ace uit 1963. Fijne dag allemaal!

26 likes

Vandaag een Racing dial Ray uit de 60’ :smirk: een zwarte stingRay uit '63 heb ik niet :disappointed_relieved:…Gehad

19 likes

Prachtig :stuck_out_tongue:

2 likes