Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Ik weet niet anders dan dat de binnenring van origine bedoeld was als als wat nu de bezel van een duikhorloge aan de buitenkant is.
Ik zie ze zelf meer als racing chrono’s maar volgens mij waren het sport divers.

Hierbij het antwoord.

Elapsed time… Ik weet niet waar ik het had gelezen maar was bij een zoektocht naar de functie ervan toen ik de Pogue net had. Ook omdat de eerste sport divers dezelfde inner bezel hadden.

8 likes

Vandaag heb ik dit horloge uit de vroege jaren '70 gescoord. Leuk ding!
Liep meteen bij het oppakken.
Alleen de dag/datum doet niks.

18 likes

Zo zie ik ze ook. En aan de advertenties te zien seiko ook :grin:

Snelverzet is een bekend probleem bij de 5606. Ontbreekt op de wijzerplaat wellicht nog het LM logo?

3 likes

Ja, verdraaid, je hebt gelijk. Dat is zeker niet op te lossen?

Wel als je zo’n logotje of donor wijzerplaat kan scoren ergens. Dan is het er simpel in te klikken, je ziet als je goed kijkt twee gaatjes daar.

2 likes

20 likes

Prachtig :ok_hand:

1 like

Mooi scudo
In mijn vroeger 'leven ’ had ik ook een draaibank én freesmachine ter beschikking en dan kon ik ook nog iets fixen :worried:
Zat op deze ook een bezel op ?

12 likes


Een horloge voor een sportieve levenstijl.
Edit: als het maar.verkoopt he… :rofl::rofl::rofl:

6 likes

Dat zou kunnen. Dat kan ik vanaf deze foto niet zien.

Eerst was ik echt geen fan van deze modellen, maar vandaag de kans gehad deze in het goud even te bekijken en ik snap nu waarom deze zo geliefd zijn :+1:t2:

1 like

Zo’n volgouden Deluxe staat hoooog op de lijst.

1 like

Ja echt schitterend!

Begin Omega steeds meer te waarderen, misschien binnenkort weer eens een proberen

Modern Omega heb ik recent geprobeerd en viel me tegen. Vintage Omega is met niets anders te vergelijken. Zeker de Constellations.

Je pikt zo’n arrowhead op aan 2 tot 2,5k. Een schijntje in vergelijking met een DJ. De mijne is 70 jaar oud, en loopt met 300 amplitude aan -4spd. Die 5xx chronometer werken zijn legendarisch.

2 likes

Klopt, ik zit dan toevallig wel naar een (semi) moderne speedmaster te kijken.

Ik een constellation nu wel zeker waarderen alleen nog net wat te dressy voor mijn gevoel.

Toch nieuwsgierig hoe die originele bezel er dan uit moet zien. Straks ligt die gewoon bij mij in een zakje niets te doen :relieved:

Helaas zijn Speedmasters overpriced. Het best bewaarde geheim in Speedy land is naar mijn aanvoelen de mkII. Ik ben terug op zoek naar een goede. Voor 2k heb je een 69er in prima staat.

Ik vind dat nogal meevallen als ik de kwaliteit van het uurwerk, de kast, het merk en alle provenance meereken. Los van de pre-moons zit je rond de 3.5-4K voor een nette.
Er zijn weinig chronografen die ik voor dat geld aan al deze criteria zie tippen.

Ik kan toevallig een moderne hesalite speedy overnemen voor rond de 2600, dus zit redelijk te twijfelen haha.

Maar de MKII is opzich best een apparaat op de pols.