Zweetbestendig horloge - alleen de kostbare diamanten kennen hun plaats niet helemaal
Prachtig horloge! Perfecte combi ook zo met die bor band!
Zelfde horloge, andere strap; evenveel genieten ik ben ook zeer onder de indruk hoe draagbaar en comfortabel dit soort handwinders zijn! Zet mij toch wel even aan het denken over wat ik van de dikkere moderne automaten vind.
Da’s een apart ding, weet je daar meer over?
Van topic vergist A.
Niet veel dan dat het één van de vele ddr pronkstukken is, zie ook het helaas stilliggende topic over DDR horloges . Er bestaan ook duikermodellen en dresswatches van. Deze Swatch-achtige plastic case modellen waren vlg mij in de seventies echte modeklokjes, opwinduurwerkje er in en misschien wel via kermis of markten verdeeld. @Scudo weet er vast veel meer over te vertellen
Heel stijlvol
Karex was het merk van Karl Rexer, een West Duitser die zijn horloges bij Ruhla liet produceren.
Die plastic horloges waren echt jaren 70 dingen. Je zag ze ook van andere merken en veelal met penanker uurwerkjes. Dus deze Karex deed ook mee met de mode.
Ik heb ook een plastic Karex met het bekende Ruhla penankertje.
Na wat kleine aanpassingen (o.a. de kroon vastzetten wat die zat los), draag ik vandaag de Allwyn die ik onlangs hier kocht. Ik heb nu drie Indiase merken nl HMT, Timestar en deze Allwyn.
Ik weet niet of er nog meer zijn. En dan bedoel ik natuurlijk niet de Mumbai specials met namen als Oris, Seiko etc.