Dit bandje staat hem erg goed.
Bruin en blauw matched altijd goed
Een heel fijn horloge om te dragen! Zit heerlijk een oogt mooi (vind ik).
De binnen bezel was mij op je eerdere foto niet eens opgevallen. Heel fraai exemplaar! Schitterende nieuwe aanwinst.
Zeer gaaf!
Niet alleen de techniek, maar zonder dat ziet hij er ook al gewoon super gaaf uit.
Apart eigenlijk dat er op de “binnenste ring”(geen idee hoe je dat zou moeten noemen) ook afvlakkingen zitten, net alsof je daar ook aan zou kunnen draaien.
Probeer eens een grote Bahco?
Ik huil van binnen bij het idee.
De buitenste ring is gewoon een unidirectionele dive bezel. Die chapterring begrijp ik het nut niet van dus zal vooral esthetische redenen hebben
Is volgens mij net zoals bij de Defy het mechanisme om je glas ‘vast te schroeven’. Zie je bij de ‘serieuzere’ duikers wel vaker hoor.
Ja… ik begrijp die metalen rand, begrijp de witte minutenmarker wat minder. Die is erg prominent… “zweeft” en soort. Even een foto maken…
Lijkt boven de plaat en onder t glaasje te zitten.
Was destijds een trendje bij veel Zwitserse (diep)duikers. Gruen, FavreLeuba, Zodiac e.a. hadden allemaal een forse ovale kast van dezelfde makelij mét ring voorzien van die stoere vlakken. Niet allemaal een binnenbezel met die minute marker dacht ik, lijkt ook haast meer vulling dan functie, eens met Ruud’s kritiek. Mijn Gruen had hem wel, maar die is al lang geleden eruit gevlogen wegens weinig comfortabel
Wow, echt heel mooi.
Super strak
Is het misschien gedaan om het visuele effect van een waterput te voorkomen door het te verdelen in twee niveaus? Zoiets als dit bedoel ik:
Dat is echt een heel tof!
Ik kan mij alleen wel voorstellen dat de tijd lezen wat onwennig is als je dat ding pas net hebt
Zou kunnen… al denk ik dat het ook deels gedaan is om met een plat glaasje te kunnen werken…
Horloge is uit eind jaren 60, toen was domed plastic nog wel erg typisch. Ik weet niet of dit horlogeglas origineel is, maar het voelt meer als glas dan als plastic.
Wellicht hadden ze dus wat extra support nodig om het glaasje niet het horloge in te laten vallen.
Dus of het design is, of een bijeffect? In de jaren '60 verzonnen ze wel meer dingen.