Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Deze Citizen Crystal Seven uit juni 1969. Een heerlijk horloge…

21 likes

Eterna Kontiki 10

29 likes

Hahahaha. Ik ben het met je eens. Leuke Lanco :scream::grin::ok_hand:t3:

1 like

Nu ik weet waarom deze lay-out is ie nog mooier :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dankzij een tip van @MartijnV deze Favre-Leuba Shark 1 uit ca. 1970 weer draagbaar op de originele NSA ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

Zó mooi :star_struck:

24 likes

Vandaag deze:

Het was mijn eerste Rikketik aanschaf in 2012.

Toen zag ie er nog zo uit:

Een Indus dus. Simpel horloge met een standaard FHF-96-4N uurwerkje er in. Er zat alleen een, vond ik, foeilelijke plastic wijzerplaat op en het opwinden en gelijkzetten wilde niet zo goed. Het opwindasje zat op de een of andere manier niet goed en het bleek dat het horloge scheef in het kastje zat met een verkeerde spacer ring. Op de foto ziet hij er zo nog wel aardig uit, met zijn Indus gezicht maar de plastic plaat met de plastic markers zien er in het echt niet uit. Ik had nog een leuk, heel oud wijzerplaatje liggen van een gesloopt penanker schoenpoetsdoosje. Aan het knutselen gegaan.
Het resultaat was deze Frankenwatch. (Je mag dit geen mod noemen denk ik).
Met een andere spacerring en deze wijzerplaat was het opwindprobleem ook meteen opgelost. Ik vond 'm er leuk uitzien zo en hij mocht blijven.
Lang niet meer gedragen, maar omdat ik vandaag een nieuw vintage style 18mm bandje gemaakt had dat hier goed bij paste, het er op gezet en maar weer eens om de pols gehangen.

Niet iets voor elke dag, maar leuk voor af en toe.

20 likes

Mijn NA, vandaag ontvangen van @Haaky. Wat een leuk horloge!

27 likes

Een horloge waarop je naast de tijd ook je bioritme op af kunt lezen. Those crazy 70’s :stuck_out_tongue_winking_eye:. Wil je weten hoe het werkt?

28 likes

image

22 likes

Vandaag mijn lelijkste horloge maar eens polstijd gegeven!
Ik vind hem echt niet mooi, maar hij doet mij wel meteen terugdenken aan dat leuke brocante marktje in zuid Frankrijk waar hij in een rommeldoosje lag.

21 likes

Dat font is anders wel heel erg fraai, en de markers hebben ook een lekker eigen karaktertje. Vaker dragen & posten misschien :nerd_face::yum:

4 likes

Tja het is denk ik de combi gouden kast en bruine wijzerplaat, typisch jaren 70 natuurlijk, die ik niet zo mooi vind…Maar de herinnering aan de vakantie in Briancon is heerlijk, dus dat koester ik maar.

2 likes


Lings :hugs: leuk detail de kleine wijzer draait tegen de klok in.

20 likes

Vandaag ben ik heel eventjes merktrouw :sunglasses:

18 likes

Ha smaken verschillen… hij is leuk! :grin::+1:t3:

1 like

Cool :sunglasses:

1 like

Mooie wijzers en een leuke sub-dial design :sunglasses:

1 like

Gisteren de DS action , vandaag de vintage Certina.

24 likes

Vandaag mijn Seiko 7005-7130 uit 1975…

18 likes

Sixta AS 1130

21 likes