Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Kijk je uit? Zometeen raak je nog verknocht aan die Jumbo :wink:

2 likes

37mm draagt lekker :sunglasses:
Maar je hebt gelijk, ik moet hem gewoon verkoper… dat dragen van horloges, ik kan er niet aan wennen :joy:

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Net terug van een beurtje en een nieuwe 21mm band erop. Kijken of we er een klik mee krijgen anders gaat hij het TK gedeelte in.

21 likes

NA :slight_smile:

37 likes

Merk ken ik niet, maar wat een gaaf ding :ok_hand:

1 like

Duits kwaliteitsmerk, hebben prachtige dingen gemaakt :+1:

Zeer mooi @Baksteen

3 likes

Dat blijkt :ok_hand::ok_hand:
Zo leer ik toch weer wat op een woensdagmiddag in mei :face_with_hand_over_mouth:

1 like

https://watch-wiki.org/index.php?title=PARA_-Paul_Raff_GmbH%26_Co._KG Hier nog wat extra informatie over het merk “Para”. Hoop er uiteindelijk een stukje over te schrijven maar ben nog informatie aan het vergaren!

1 like

Deze gilt ‘ufo’ heb ik spijtig genoeg laten gaan (gevolgd op ebay maar niet geboden uiteindelijk). Prachtig dingetje.

14 likes

Mooie bauhaus stijl :ok_hand::ok_hand:

1 like

Dank! Was hiervoor ook niet bekend met het merk maar loopt nog als een trein na +/- 90 jaar

1 like

Erg mooi horloge zeg! Ik kom er nu ook achter dat ik nog de originele gesp heb, want precies dezelfde zit nog op mijn band :muscle:

2 likes

Vandaag de Apex met maandkalender. Made in Germany

19 likes

Ja mooie Amazone! :wink:
Dagelijks In gebruik?

2 likes

Heel apart instrument zeg ( bedoel ik positief !)
Hoe werkt dit nou?

Datum veldje zegt 28 , dus volgens de tabel is het dan donderdag . De maandkalender verschuift dus ook steeds? Of is de maandtabel statisch en alleen het dagverzet dynamisch?

1 like

Amazon is niet van mij (ik heb overigens wel een oldtimer).
Ik was met mijn auto voor de APK bij de garage vanochtend waar ik deze mooie Volvo zag staan :slight_smile:

2 likes

Uiteraard is het grote veld statisch. Het kleinere linkerveld met daarop de dagen verandert. Die heeft uiteraard maar 7 stappen.

Het uurwerk is een Durowe 7528.

unnamed

8 likes

In de middagwissel: Citizen Seven Star Parawater 100M uit februari 1969. Detail: Alleen JDM (Japanese Domestic Market) modellen hadden Seven Star op de dial staan, daaraan zie je het onderscheid met de export versies.

22 likes

16 likes