Welke vintage draag je vandaag? Deel VI

Kruispost Jaquet Droz

15 likes

Mooi design die West Duitser :hugs:

28 likes

21 likes

Lekker seventies (1972)

22 likes

Zonnewijzertje :sun_with_face:

21 likes

Nee géén stone dial op deze

27 likes

Deze straalt…T swiss

16 likes

@Harpoen en @wbcoupe en @Proenski: dank voor het meedenken! Het klopt waarschijnlijk dat de kroon los zit, ik moet even bedenken hoe ik die weer vast krijg… en een servicebeurt zou voor veel van mijn oudjes waarschijnlijk niet zo gek zijn, maar dan moet ik op zoek naar iemand die zin heeft in gepriegel :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik wil het ook graag zelf gaan leren, heb al een testklokje liggen, maar zover ben ik nog niet!

Het bijzondere is dat het kleine elginnetje nu al het hele weekend keurig blijft lopen. Beetje snel (paar minuten per dag) maar aangezien ik m wél achteruit kan bijstellen, is dat niet zo’n probleem! Ik geniet er intussen maar van!

18 likes

Om de kroon vast te zetten moet de stift even uit het uurwerk, maar daarvoor moet je wel bij het uurwerk kunnen. Tiretteschroef anderhalve slag los, dan kun je stift eruit trekken. Vervolgens pak je met een puntbektangetje de stift beet op de schroefdraad net achter de kroon. Dan de kroon met de hand vastdraaien op de stift. Stift weer in het uurwerk en tiretteschroef weer aandraaien. :sunglasses:

2 likes

…maar toch genieten van dit fragiel dingetje :smirk:

22 likes

Pols meester ?

24 likes

Vandaag de KS.

21 likes

Alpina om de pols vandaag.
Glas verdiend nog een poetsbeurt :grin:

21 likes

22 likes

Hoe’st nu met de cashback? In orde gekomen?

1 like

Nee helaas niet…
Maar hij is draagbaar en het gaat me om de plaat :star_struck:

1 like

Valjoux 72 sloeber carrera.

Plaat is overigens niet geel aan de randen. Dat is de zon op de rehaut die dat effect geeft.

30 likes

Wissel naar deze kleine eenvoudige Rado Simplonauto.
High beat zwiepertje…:face_with_hand_over_mouth::stuck_out_tongue_winking_eye:

19 likes

The Cricket brothers :facepunch:

24 likes