Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

14 likes


M’n afgeragde Defy!

23 likes

Zodra mijn Horloger weer (wil) werken …ondertussen liggen er al enkelen wachtend :face_with_head_bandage::mask:

1 like

Tja, dan maar een koopstop inlassen :relieved:

1 like

Ik doe het nog een keer posten maar dan met meer informatie. Er zit ook een foto van @Lexaf bij want hij heeft het horloge onder handen genomen.

Zit nog wel eens op de baai te loeren naar wat horloges die mij wil bevallen en dan meer richting vintage horloges van roemruchte merken. Ik vond dit horloge, een Nicolet Watch. Weinig informatie bij de advertentie, moest van de foto’s zien dat het een automatisch uurwerk betrof. De veiling liep nog 3 minuten en voor 33 euro was het horloge van mij. Wat verzendkosten en hij lag bij mij in de bus.

In de tussentijd @Lexaf gecontacteerd met de vraag of hij in ieder geval het glaasje zou kunnen repareren en er eens naar kon kijken. Ook wat onderzoek gedaan naar het horloge en ik begon steeds meer benieuwd te raken of het een vroeg model van deze club is. Dan benieuwd welk uurwerk er in zou zitten: ik hoopte op een uurwerk waar @SybrenAnne al eens een mooi stukje over heeft geschreven, zie hier.

En ja hoor, dit uurwerk is aanwezig:

Dit is gezien de 17 jewels dus een wat oudere versie van rond 1950. Lex heeft hem prachtig gemaakt en heel mooi weer aangeleverd in Utrecht. Dus zo kwam hij binnen:

Dan begint het meest spannende gedeelte, vind ik hem zelf leuk en mooi genoeg om te dragen? Er zitten constant ongeveer 5 horloges in mijn doos die ik afwisselend draag en ja hoor, deze Nicolet zit de afgelopen week vrijwel onafgebroken om de pols. Ben er erg blij mee!

28 likes


Even opwinden en het loopt weer

22 likes

19 likes

28 likes

Mooi!

2 likes

Dank je; wel een horloge wat beter tot z’n recht komt met mooi weer. De sunburst is wat vlak met dit grauwe weer. :sunglasses:

1 like

Zelfs met een flauw zonnetje mag hij er zijn imho :wink:

Ik doe mee met deze

29 likes

De Royal Oak zal nog niet voor binnenkort zijn. :wink:
In tussentijd zorgt deze voor enig plezier aan de pols.
Astromaster, van dezelfde meesterhand… nuja, waarschijnlijk maar een schets :sweat_smile:

14 likes

Is dat de originele band?

Ook hier dan maar even, de 6138 Panda vandaag.

28 likes

25 likes

Dat snap ik helemaal !
Prachthorloge dit, en service voelt ook altijd lekker.
Veel plezier met deze schoonheid.

1 like

Mooi verslag, Ruben. Draag het met plezier. In een PB tje van jou las ik dat na een tijdje dragen het horloge toch wel enkele minuten per dag achterloopt. Dit vraagt om een (professionele) service beurt van het uurwerk. Ik schat dat je dat zo ergens tussen de 75 en de 100 euro zou kunnen kosten. Gezien de lage aanschafprijs en de staat waar het horloge nu in verkeert is die uitgave gerechtvaardigd en zeker de investering waard.
@KaiseRRuby zie ook PB.

3 likes

Hier vandaag deze Ernest Borel ‘Bathyscaphe’ op een flat link band:

25 likes

Deze Astin voor de namiddag met een Felsa 415 cal. Bidy inside


#is wel anders opgebouwd bij nader inzien #

25 likes