Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Nee dat is een bear. Maar wel een oude. Ik vind hem leuk (genoeg).

1 like

Geïnspireerd door een horloge wat @HorlogeHalle mij aanbood, maar dat ik niet ga kopen omdat ik deze (zie hieronder) al heb, en dus voor de gelegenheid vandaag ook maar even aan de pols gedaan.


Een paar jaar geleden als new old stock van de Nederlandse EBay shop Vacheron gekocht.
Het is een volstrekt onbekend merk, Quino. Niks van terug te vinden op het web, ook Mikrolisk laat het afweten. Echter niet helemaal.


Als je het horloge openmaakt zit er een Frans Lorsa P75 uurwerk in, dat gemerkt is met ‘Croton Watch Inc.’ Croton staat wèl in de Mikrolisk database en is zo te zien van gemengd Zwitserse en Amerikaanse oorsprong.

Waarom er dan een in Frankrijk gemaakt uurwerk in zit is mij een raadsel, maar hij is zoals ie is en ik vind 'm een mooi voorbeeld van jaren '70 design.
DSCF6405

Hieronder nog, ter vergelijking een foto van en aan de hand van Frank @HorlogeHalle van zijn mooie Caravelle.
image
Ik heb 'm geen toestemming gevraagd voor het hier plaatsen van deze foto, maar ik denk dat ie me dat wel vergeeft. Oh ja, die Caravelle is dus te koop! :slight_smile:

19 likes

Samen met het oudje van @M_Singer de mooiste horloges van deze dag in Vintage Horloge F.
Wanted :wink:

4 likes

Helemaal mee eens! @lucky58! Beetje kwijlen…
image

3 likes

afbeelding

34 likes

Baume & Mercier met Landeron 248, heb ik net geserviced, is weer helemaal top :smiley:

33 likes

Helaas
afbeelding
:nerd_face:

6 likes

Helaas quino? :confused:

Weinig maar…

1 like

Prachtig …maar nog steeds een onderwaardeert merk op het forum :ok_hand::ok_hand:

15 likes

Hahahaha, dit is wel een hele chique voorzet kan ik zeggen!
Ik zal morgen de zaak netjes verwoorden in een verhaal voor de blauwe categorie.

Voor diegenen die me die moeite willen besparen doordat ze mij een pb met koopwens sturen, is er extra ruimte voor regelen van een schappelijke prijs…

Dank u heer @Lexaf :slightly_smiling_face:

En ja het gaat om deze leukerd…

18 likes

Deze vandaag binnengekregen! Even een oud bandje bijgeknipt want ik had niks in 16mm.

Ik zat eerst te twijfelen over de maat, wat vinden jullie? Ik ben van plan hem te dragen als dresswatch, dus ik ben wel gecharmeerd van het formaat

18 likes

34 likes

Wow! Is dit zo’n kameleondial?

2 likes

Deze Rodana is prachtig!! (Sorry, ik loop dagen achter :sweat_smile: maar ik wilde deze toch nog even hardop bewonderen)! De combinatie van de grotendeels ‘lege’ wijzerplaat met superslanke wijzers maakt 'm heel elegant. En ik houd van blauw. Een terechte favoriet, als je het mij vraagt :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Kameleon dial? Wat is dat?

Een flauwe grap. Die plaat lijkt op de omgeving van de foto; dat blad en houten beeldje.

Maar mooi horloge hoor! Vind die vintage Invicta’s vaak leuk.

1 like

Gaaf ding zeg, die wijzerplaat is echt bijzonder :ok_hand:

2 likes

Inderdaad zeg!
Mooi horloge Kasper.

3 likes