Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Hoe groot is deze Jumbo? En wat was de reden voor deze grote jongens?

1 like

Andere Mauthe, ook 1e helft jaren 60.

19 likes

De Lord Matic. Nieuw glas, beurt, schoon… Met dank aan @Aad57… Hij is binnen! :pray: :wink::wink::+1:

25 likes

Deze is 37,5 mm (exclusief kroon uiteraard :sunglasses:)

Weet niet precies wat de reden was. Heb wel de indruk dat je ze veel in Italië tegenkomt. Mogelijk dat daar in die tijd (eind jaren 30 tot begin jaren 50) toch een trend voor grotere horloges was. Trend lijkt in de jaren 50 weer verdwenen te zijn, want van later dan zeg tweede helft jaren 50 kom je zelden jumbo’s tegen. :thinking:

2 likes

29 likes

Middag wissel naar deze Pierre Laro.

Volgens dit topic een hollands horlogemerk uit Rotterdam :netherlands:

26 likes

Weer twee beukers heren!

1 like

Lijkt me een heerlijk gevoel, zowel voor de horlogemaker als drager. Value for money is bij de vintage seiko’s geweldig! Maar daar hoef ik jou niet van te overtuigen uiteraard :+1:

1 like

Ik vind dit dus echt een heerlijk ding! :grinning:

2 likes

31 likes

LEUKI!
mooi horloge hoor

1 like

Zo leuk allemaal, ik kan uren op buyee en ebay rondneuzen naar mooie vintage Seiko’s.
Zo heb ik deze uit Yokohama gekocht.

22 likes

23 likes

19 likes

Deze is ook heel leuk! :smirk: van wie zou ik die gekocht hebben? Haha :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

23 likes

Mijn nieuwe Poljot Sturmanskie 31659 uit (uit mijn hoofd) Q2 1990!
Dit is de militaire versie, dus een RVS kast, vaste bezel binnenin en dus geen kroon op links, en een 31659 uurwerk, dat is de 3133 met een hacking functie!

24 likes

Ah jonguhh ,…dat weet je best :grin::laughing::wink:

1 like

Zie steeds meer Oriënt vintage horloges de laatste tijd online :hugs:
Terecht, zitten soms hele leuke bij vind ik. Vandaag deze mee op de fiets - helaas geen glaasje voor te leveren :worried:

19 likes

Mijn enige vintage Orient

17 likes

18 likes