Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Beetje late reactie vandaag door de gekende epidem… drukte op mijn werk - foto wel al deze morgen kunnen nemen.
Hierbij alsnog:
Kleiner en iets minder mooi dan de jouwe, maar draagt lekker en fijn om naar te kijken :wink:

22 likes

Ik denk het ook, ik zou zeggen een damesmodel :wink:

Hij lijkt behoorlijk groot trouwens

Damesmodel inderdaad (ben nog maar 23 heb nog veel te leren(;
Het horloge is opzich wel groot al helemaal voor een damesmodel.

1 like

Wat meet zo ongeveer? Even om een idee te krijgen van dit toch wel aparte model

Kleiner misschien, maar even prachtig hoor! Geniet ervan!

1 like

Bij het kiezen van mijn dagelijkse vintage voor de middag of avond laat ik mij altijd graag inspireren door wat ik voor moois in dit draadje tegenkom. Soms zit daar een AHA Erlebnis tussen waarbij ik denk: ik had toch ook nog zo iets?
Dit keer naar aanleiding van de Palerma van @GerritP hier mijn Palerma.
Aan het design te zien van iets jongere leeftijd dan Gerrit’s exemplaar, ik denk medio jaren '70.

Geen echt bijzonder horloge, maar een fijne neutrale klassieke dresser, Wat aan de kleine kant, maar zo waren ze nu eenmaal in die tijd en ik heb er geen moeite mee. Die hockeypucks van +45mm van heden ten dage staan mij ook niet zo.
Verder valt nog te vermelden: De motor is een FHF 974 en het horloge heeft een EPSA Compressor kastje. Het zou origineel dus waterdicht moeten zijn, maar daar vertrouw ik bij deze leeftijd, een ander glas en een niet originele kroon zonder seal maar niet meer op. Alles bij elkaar lijkt ie veel op een Pontiac Nageur, uit diezelfde tijd, die werden ook vaak met zo’n (verdraaid lastig te openen) Compressor kast geleverd. Waar het merk Pontiac een Belgisch-Nederlandse achtergrond heeft is dit merk, Palerma, puur Nederlands. Deze horloges werden, voorzien van Zwitserse uurwerkjes, op de markt gebracht door de firma J. Noach BV uit Amsterdam.
Bij in Google zoeken op deze firmanaam kom je op het internet nog wel verwijzingen tegen dat de merknaam nog steeds bestaat, maar de firma is niet meer actief en valt onder een groep bedrijfsvermeldingen waarvan ik het vermoeden heb dat het niet veel meer dan brievenbusfirma’s zijn. Iemand die er meer van weet mag het zeggen.

(Bron: Mikrolisk)

Op het forum ook geen totaal onbekende, er is eerder over Palerma gepost:
Meer resultaten van www.horlogeforum.nl

17 likes

Plus exxtra likes voor de poes :heart_eyes_cat:

1 like

Cadeautjes halen nu het nog kan :confounded:

1945

20 likes

Oh wat mooi, Pierre. Dit vind ik nou ultiem Vintage. Wat een uitstraling!
(nee geen Radium, maar het hele ding :slight_smile: )
Zo’n cadeautje wil ik ook wel.

Maar… er is iets onderweg. Binnenkort in dit theater!

2 likes

:joy:

1 like

1969er:

12 likes

Bedankt voor de link, zegt mij niet zo veel. Ben geen uurwerk kijker maar meer nieuwsgierig of er ook in een ‘betere’ kwaliteit voor een andere markt werd geleverd… De niet zo communistische gedachte zeg maar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Voor buiten in de middag leek een onbeschadigd glaasje toch beter. Dat werd mijn Japanse tegenhanger van de populaire Zwitserse Crosshair klassiekers :yum:

14 likes

@Lexaf ook een mooie om te zien. De mijne ooit gevonden op de rommelmarkt voor een euro. Nieuw glas en een servicebeurt laten geven. Inderdaad wat klein en te weinig draagtijd maar mooi in eenvoud dus pak ik hem er af en toe toch tussenuit.

1 like

24 likes

Nog even een latertje… had de Onsa om vandaag. :yum:

19 likes

NA :innocent:

27 likes

Dresser bij uitstek van tegen 1970. ZentRa Maxim.

19 likes

Goeiemorgen liefhebbers van dit HF hoekje :yum:

25 likes

Wat een mooi uurwerk zeg! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes