Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Zit er een loep bij ? :joy:

1 like

Centrale minuten chronohand dat blijven toch de best afleesbare ! Mooi ook die diepblauwe kleur :star_struck:

1 like

Dank Lex. En het leuke is dat het niet de standaard kwartieren zijn, maar alle even getallen.

1 like

Jep!
40MM hoeft nog niet eens , maar dit is wel de richting die ik bedoel ja! :+1:
Mooi ding hoor :ok_hand:

Jep dit is precies wat ik aan het doen ben de afgelopen tijd.

Dit geeft dan weer weinig hoop :joy:

Thanks!

2 likes

En 'n hele mooie nog :+1:

1 like

Geïnspireerd door de collectie via Plastic fantastic van @Emdee deze oude Eloga (Fortis-sub) mee

19 likes

Thanks !
en Telda had je al, denk ook aan Gallet, Eberhard & co , Recta, Rodania, Vetta en Ulysse Nardin. Het kan ook binnen 1 jaar hoor, maar ik had een paar keer pech met de timing, te laat de advert gezien of net geen fondsen.

1 like

Vandaag toch 1 van mijn favo merken om.

12 likes

Avondwissel…

19 likes

19 likes

Ik heb het horloge bij een forumlid gekocht. @Brambo was zo aardig om het aan mij te verkopen :muscle:t2::grin:.

1 like

Dit horloge heb ik op m’n verjaardag van m’n vader gehad, is zijn verlovingshorloge uit omstreeks 1973. Vandaag een nieuw glaasje en een nieuwe band gekregen:

25 likes

De juiste band maakt een horloge echt compleet. Het is soms even zoeken en hoewel zijn voorganger een prima passende band was is deze Horween leren band qua kleur een perfecte match met de ietwat koperkleurige wijzers.

25 likes

Mooi design en bezit :+1:

1 like

Nu je me er op wijst: Ja! Dat was me nog niet eens zo opgevallen. Best bijzonder. Ik ben eens gaan kijken bij mijn eigen horloges. maar dat komt inderdaad niet zo vaak voor. Ik heb best wel veel (ouwe) klokkies, maar ik vond er in totaal slechts vier in de collectie die ook alleen de even getallen laten zien op de dial.
Niet zulke aparte cijfertjes als bij jouw Ancre, een mens kan nu eenmaal niet alles hebben, maar wel vier heel verschillende horloges, kijk maar.
(even snel gefotografeerd, dus niet op tijd en datum, maar die pret wil even niet zo drukken … :slight_smile: ).

Jovial, Jaren '50 met AS/ST1951 kaliber

Pontiac Nageur met ETA1250

LUKU met VUFE/Uwersi47/II uurwerk (Dit is een pointer date, waarvan helaas het halve maantje van de datumwijzer is afgebroken. Vindt dáár maar eens een vervangend wijzertje voor…, ben van een dergelijk horloge nog nooit een tweede tegengekomen)

En tot slot een nog niet zo lang geleden nieuw, uit Rusland, aangeschafte Komandirskie

Edit:
Toch nog een gevonden: Een Unic (Swiss) zonder merk op de dial en met een mooi Unitas 148 motortje er in.

Er is nog iets aparts met dit (kleine, slechts 30mm) horloge: Ze is absoluut het stilste horloge wat ik heb en wat ik ken. Zelfs tegen het oor hoor je haar niet lopen, en toch loopt ze. En nog nauwkeurig ook.
Lastig, want ze heeft geen seconden wijzer, dus je ziet haar ook niet lopen.

25 likes

De Omega er maar eens weer bijpakken,

29 likes

Erg blij mee !

24 likes

Mijn nieuwe NA om. Wat een prachtige Rus!

22 likes

Atomik UFO

17 likes

Ha, wat grappig mijn zwart witte horlogevogelvrind.
Altijd in voor lang repliek, en immer goed gezind.

Ik krijg de indruk dat met deze layout een horloge een veel chiquere uitstraling krijgt. Stuk voor stuk zijn jouw werkjes hele mooie horloges (daardoor?).
Die jovial is echt wel een pareltje hoor🤗

3 likes