Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Zo’n arrowhead is echt geweldig. Voor mij samen met de Speedy de basis van de collectie. Meer heb je eigenlijk niet nodig.

2 likes

Had ik deze al eens gepost ?? Dan nog maar een keer… Zo een double step case in 40 mm dat is toch wel smullen :star_struck:

Berna heeft de regatta timer uitgevonden die met 5 ballen werkt die van kleur veranderen, gepatenteerd in 1913. Wat meer bekend van Aquastar en Heuer, maar Heuer heeft het van Leonidas waar het later mee is samengegaan en Leonidas heeft het zelf weer van Berna door een overname in 1928, inclusief het patent en alle kennis over chronografen en stopwatches waar Berna heel goed in was.

1913_berna_patent for yacht timer 5 balls

31 likes

Tipto sport. Weet weinig over het merk, maar vind het een mooi exemplaar.

16 likes

Wat zijn het toch een mooie horloges, die Roamers!
Geïnspireerd door de oude Roamer van @Nobler en de spectaculaire Searock Dynotron van @Jurtz vanmiddag maar weer eens mijn Roamer Searock automaat om de pols gehangen. Ik draag hem niet vaak want ik heb 'm in vrijwel nieuwstaat in een curiosa winkeltje in Solothurn (CH) gevonden. En in die nieuwstaat met zijn originele Roamer bandje wil ik 'm graag houden…
Solothurn (Soleure voor de Francofone Zwitsers) is de geboortestad van de Roamer horloges.

Niet te verwarren met deze:

Zelfde merknaam, ook mooi, ook oud, maar het heeft niks met horloges te maken.
21 likes

Lijkt me leuk! Erg benieuwd naar die irl. En ook naar de band.

1 like

Klopt. Speedy en Connie is voor mij ook hét gouden duo.
Maar de rest ernaast blijft te leuk om te verkopen, en alleen terug te gaan naar de Speedy en Connie :slight_smile:

Denk er wel es over na. Maar om nou de Airman bijvoorbeeld te verkopen, neeeeeh.

Manmanman wat is dat lekker zeg…

1 like

:stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

1 like

Er zat iets leuks tussen de post vandaag.

31 likes

13 likes

14 likes

Hele mooie Eterna!

Hier vandaag mijn favoriete “time only” om het maar eens in het goed Nederlands te zeggen:

38 likes

Zeer mooie. Kastgrootte: 33 of 35mm?

35mm :heart_eyes:

1 like

:ok_hand:

Deze Kontiki vanmiddag :smirk:

27 likes

35mm inderdaad. Voor mensen met grote Speedy polsen als @D.F40 is dat blijkbaar te klein :wink:, maar past bij mij perfect.

Dit was met 33mm op zich ook nog wel ok, maar 35-37 voor dresser is toch wel perfect:

28 likes

Yep, helaas zijn kleinere horloges niet voor mij. Probeer het elke keer weer, maar ze blijven niet lang :sweat_smile:

Ja Connie is 34,5mm… te klein voor je… ik weet een koper…

:wink:

1 like

18 likes