Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Zijn leuke horloges die Mora sport.

1 like

Dank voor het compliment, Jeroen.
Leuk merk Leona. UIt Finland, toch? Je hebt er al eens iets over geschreven op HF, meen ik.
Ook over jouw groene Leona en mijn groene Prisma die, afgezien van het merk, waarschijnlijk voor de rest identiek zijn.

Ik heb ook één Leijona, ooit eens overgenomen van forumlid @HorloG . Aan het design te zien ietsje ouder dan die hierboven van jou. Er zit een AS1130 uurwerk in. Inderdaad, ook een caliber met het Wehrmachtswerk predicaat, zoals recentelijk door mij beschreven in deze post:

Hier mijn Leeuwtje; op de foto nog met een door mij verfoeid Fixoflex bandje. Oude foto, inmiddels zit er iets van leer aan.

Hieronder het A. Schild AS1130 ‘Wehrmachtswerk’

15 likes

Yup, Finser kan niet :wink:

Ja, die kwam in het tweeling topic naar voren. Gezien de manier van zakendoen van veel merken in die tijd ben ik ervan overtuigd dat ze afgezien van het merk op de wijzerplaat exact hetzelfde zijn.

Oh, wow. Dat wist ik niet, buiten Finland kom je het merk bijna niet tegen. Deze van mij schat ik, gezien het ontwerp ergens jaren 70. Er zit een ETA 2783 in maar veel Leijona’s hebben inderdaad een Wehrmachtsuurwerkje.

Wat is de diameter van jouw Leijona?

3 likes

Pleziervaart? Of voor werk?
Lijkt me een lekker stukje om te varen, vooral bij de vlietlanden.

Ook heel mooi :star_struck: maar de 3800 is zoveel meer dat die, naar mijn idee, ook in een dressed situatie heel goed past. :ok_hand:

Potverdomme Mannen ( en vrouwen ?) 2 dagen geen tijd en 155 berichten in te halen :woozy_face: rustig aan svp.

26 likes

UG Compax

24 likes

Ha Jaac, Leuk horloge. Ik moet even wennen aan de Romeinse cijfers, daar ben ik niet zo van.
Hij past wel in mijn verzameling en ik heb deze nog niet. Wil je hem kwijt?

3 likes

Ietsje kleiner dan die jij hier liet zien denk ik: 35 (ex kroon) x 42 mm, 18mm bandaanzet.

1 like

Nog steeds de Camaro

27 likes

Ik zou even moeten meten, volgt nog

1 like

Dat is Kroatisch voor zaterdag denk ik.

http://www.kroatischetaal.nl/handige-woorden-zinnen/dagen

1 like

22 likes

Nee, mijn ander horloge is nog niet hier. Dat duurt nog even. Die is mijn Weekdater met de voorloper van de 6206, het 400 uurwerk van Seiko. Zijn vrijwel identiek, ik geloof dat het verschil alleen het verwijderen van overbodige juwelen was.

20 likes

Ha! Show me yours, I’ll show you mine! En ja hoor, en dan even meten natuurlijk! :sweat_smile: :rofl: :joy:

1 like

Avondwissel, van weekdater naar weekdater…

17 likes

Een wijs denker zei ooit: ‘een leven zonder kat is geen leven’. :smiley_cat:

Jij ‘leeft’ in ieder geval, en nog bij de tijd ook :v:

2 likes

Sorry, heel gewoon 'n stukkie fietsen :innocent:

1 like

:joy:

Nou, komt ie. 35,3 mm breed (zonder kroon) en “lug to lug” 40,5 mm

1 like