Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

En met subseconde, zoals het hoort bij een echte vintage. Pontiac blijft een heel sympatiek merk.

2 likes

Prachtig Paul!

Hier vandaag mijn youngtimer:

21 likes

Mooi duo!

1 like

Mogguh! :raised_hand: :grin:

23 likes

Mijn mooiste vintage weer eens om vanochtend🤗

21 likes

Is me nooit opgevallen. Maar het klopt wel, er zit een uitstekende rand om het glas waar nog een ring omheen past.

1 like

Dubois geboren op 6/12/1946 levend en wel :smirk:

23 likes

Dank je tinuske :smiley:

1 like

Daar zit goed leven in deze nageur. Gaaf hoor deze jus d’origine. Waarom voor jou de mooiSTE ?

2 likes

Deze vandaag. Ik vind hem mooi van lelijkheid, maar af en toe draag ik hem toch een dagje.

Ik ben overigens wel benieuwd waar de dagaanduiding gebleven is, straks als hij klaar met wisselen is maar eens doordraaien :sweat_smile:

25 likes

Licht ik je graag toe, Paulus, goede vraag ook! Zo verbaas ik me vaak over de veelvuldige focus hier op een detail - maat, kleur, materiaal, en vooral de relatie merk/waarde. Zelf zoek ik het namelijk juist in de balans, en van veel factoren.
Deze Pontiac heeft vrijwel alles wat ik graag zie in vintage.

1. Heeft hard gewerkt ipv jaren in kluis gelegen
  2. Sterk (= voor mij eenvoud) wijzerplaat design
  3. Lumen dots ‘binnen’ markers
  4. Tijdloze wijzerset, prima lengte & contrast
  5. Prettig formaat van de ‘klassieke’ kast
  6. Comfortabele, gewone functionele kroon
  7. Loopt uitmuntend, zeker voor leeftijd
  8. Persoonlijke band ( kado van vriendin)

Ok hij had van staal mogen zijn, maar ik vind chrome ook mooi en te ondergewaardeerd!:hugs:

6 likes

Vastgeplakt aan mijn pols de laatste tijd. Blijf het een echt mooi ding vinden. Binnenwerk uit 1969, kast gemaakt in 1971

Het huwelijk heeft in 2019 plaats gevonden. :sweat_smile:

16 likes

Geveld door een verkoudheidje, dus voel me oud en niets gaat automatisch. Deze handopwinder is dan ook een passende support vandaag

25 likes

Ha Don, allemaal argumenten die inderdaad passen bij het (zeer prettige) beeld dat ik inmiddels van Domega heb gekregen Leuk om te zien hoe voor jou de meerwaarde wordt meegewogen, goede punten! Uiteraard heeft punt 8 altijd een zware weegfactor , de sentimentele kant bij de liefde voor een horloge is bij de bezoekers van de bruine kant (altijd) sterk vertegenwoordigd.

3 likes

Pontiac heeft gewoon erg leuke en mooie dingen gemaakt.

Iemand zei hier eerder ‘plakmerk’, maar dat vind ik Pontiac onvoldoende eer aandoen.

5 likes

Poging 2 vd bandenwissel voor mijn Polerouter

42 likes

Verd*mme Freek nu schud je wel een lekker scherpe foto uit je mouw :heart_eyes:

1 like

Beterschap, hopelijk geen Corona… :crossed_fingers:

23 likes

Zou ik geweest kunnen zijn,maar dan wel tussen aanhalingstekens en met de toevoeging dat het wel degelijk een mooi merk is. Zoals je ziet draag ik er zelf ook eentje en wil ik er best nog meer van hebben.

Het mag bestempeld worden als plakmerk, in die zin dat ze materialen natuurlijk inlichten bij diverse leveranciers en derhalve zelf niet heel veel in-house maakten. Dat betekent voor mij geenszins dat het niet een prachtig merk is, met veel historische waarde. Zeker in de lage landen.

Heb er weer een projectje bij, bij het opwinden vanochtend brak de opwindveer. Hij doet het nog wel, maar gangreserve is nu helemaal hopeloos. :grimacing:

25 likes