Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Ok, op die fiets! :slight_smile: Nou, kom dan maar eens bij mij kijken als je zin hebt :rofl:
Je bent welkom en de wijk in Rijswijk waar ik woon is ook prachtig. Rondleiding inbegrepen als je wilt.

2 likes

:hugs:Lijkt me heel leuk, niet te ver. Want het lelijkste stukje Rijswijk was jarenlang dagelijks mijn fietsdoel voor werk.
Spreek graag een keer met je af, kan ik je op de kaart wijzen waar die ‘concurrent’ is te vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

8 likes

Omega Bumper

25 likes

Altijd beter als de gepatineerde oma van de buren te moeten dragen :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

…Sorry heel flauw maar mijn dag was te serieus vandaag…

Hele mooie buren Marleen, zeker omdat ze uit de familie komt . Wat grappig dat de grandprix voor zowel heren als dames werd gemaakt.

5 likes

oh wauw… optisch en emotioneel zwaar impressive… nooit deze mooie ruby kleur op goud gezien… :flushed::star_struck::heart_eyes::astonished:

2 likes

14 likes

Lanco club 77 in de schemer.

18 likes

24 likes

Weet jij wat de deal was met Commodoors? Ik link ze vanuit mijn jeugdbeeld aan de V&D, net als Velona. Maar dat klopt met Commodoor mogelijk niet. Wie verkocht dit, was het de kijkshop?

1 like

Ik zie dat ze in 2007 in ieder geval nog bij de kijkshop te koop waren. Watchshop, zoals de Engelsen treffend zouden zeggen :wink:

1 like

:rofl: :rofl: :rofl: Priceless!

@Lena76
Mooi oud horloge, Marleen, en misschien was je Oma dat ook wel! :slight_smile:

2 likes

Is dat het Spoorpark in Tilburg? Dat komt in ieder geval zeer bekend voor.

Domega, we spreken een keer wat af met een PB-tje voor wat Pinguin- en horlogepraat. Lijkt me heel gezellig.

1 like

Ik vond het onderstaande op dit forum over Commodoor horloges:

Het was geen huismerk van V&D of Kijkshop maar een algemeen merk dat je bij heel veel horlogeverkooppunten tegen kwam. De horloges waren vaak voorzien van goedkoop leren bandjes dus bij de verkoop werd er vaak een fixoflex bandje bij verkocht, die pasten altijd en gingen een eeuwigheid mee en waren enorm populair. Als het bandje niet gelijk werd mee verkocht kwam de klant vaak al binnen het jaar alsnog een nieuw bandje halen.
Er was een enorm gevarieerd assortiment dames-, heren- en kinderhorloges. Ze hadden ze opwindbaar, automatisch en op batterij.
Niet dat ik alle prijzen nog weet maar van deze weet ik het toevallig wel. Het klokje van je opa kostte indertijd 99 gulden.

Commodoor horloges werden geïmporteerd door de firma Zurel uit Aalsmeer. De firma Zurel was (is) bekend als bloemen exporteur. De bloemen werden o.a. verkocht naar Zwitserland. Daar de Zwitserse Francs niets waard waren in Nederland liet Zurel zich betalen in horloges die in Nederland dan weer verkocht werden.

7 likes

Deze mooie ‘Sint Dracus en de Joor’-achtige truc mag wat mij betreft wel in aanmerking komen voor de woordkoning van de maand verkiezing :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi stukje geschiedenis, daar hou ik van. @singlehoesjes, bedankt voor het delen.

1 like

Helaas heb ik haar nooit gekend, ze is overleden voordat ik geboren was (of zelfs maar in de maak). Maar uit de verhalen weet ik dat het een bijzondere, sterke, sociale vrouw was. En ze had goede smaak in horloges, of horloge waarschijnlijk want ik denk niet dat ze er meer dan één had, zo rijk was mijn familie niet. Ik vind het mooi om haar zo toch een beetje te kennen en te eren :two_hearts:

5 likes

Ha Peter. Deze feiten kende ik nog niet. Wat een grappig verhaal deze ruilhandel.
Dank je wel voor de uitleg, ik had ook al gezocht maar dit niet gevonden.

2 likes

Bedankt SH voor het boven halen van dit item. Leuk om te lezen, ik heb er zelf een paar van - soms best behoorlijk vintage - digitaal en analoog, quartz en mechanisch. Heb zelfs ergens een Commodoor perspex display kast, maar de sleutel…:thinking:

2 likes