Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

15 likes

Goede middag :smiley:

Vandaag deze Citizen voor National SemiConductor (NSC):

Fijne dag allemaal :sunglasses:

13 likes

Kan ook water resist zijn geweest. In elk geval heeft je waterschade (en schade aan het glas) opgelopen en vanuit economisch oogpunt afgeschreven :anguished:

Evengoed altijd bewaard, het originele bandje heb ik ook nog. Maar of dat nu nog past… Zou ook eens moeten checken of de batterij eruit is gehaald.

Zou er een hobby quartz koning zijn die brood in zo’n project ziet :thinking:

1 like

14 likes

Caliber 2030 1977

14 likes

Wie schrijft die blijft (voor de schrijfgereedschap liefhebbers, een Caran D’ache vulpen, vulpotlood Parker Sonnet en Sheaffer ballpoint pen)

16 likes

Ik draag vandaag een supercool horloge, een Seiko Grand Quartz.
En ik doe een test wat er nog over is van de 10 sec per jaar🙃

17 likes

Ni vergeten nwe batt. te zetten :yum:

Oudje uit 1969.

18 likes

Nieuw uurwerkje erin?

Mooi! Band staat er fantastisch op :+1:

1 like

19 likes

Wellicht maar geen idee wie-wat-waar-hoe dit geregeld zou kunnen worden. Wijzers zijn ook licht aangetast. Dus het zou echt een hobby liefhebber moeten zijn die dit enigszins economisch verantwoord zou kunnen fixen. Ik kan het zelf helaas niet.

Omdat ik hier regelmatig Vintage Seiko’s voorbij zie komen en omdat ik vandaag in een volgzame bui ben voor vanavond om mijn pols deze Seiko Automatic 6309-8000 uit (meen ik) medio jaren '70.

Vorig jaar van de, ik vrees voorlopig laatste, Rikketik gesleept voor welgeteld één Tientje. Glas was ernstig gekrast, de wijzers zaten vast op elkaar en het hele horloge was héél, hééél vies…
Het kastje schoongemaakt. De wijzertjes gesteld; nog niet helemaal goed want de datumovergang ligt nog niet mooi op de 12. Het Hardlex (?) glaasje was zó gekrast dat ik het vervangen heb door een mooi bol sexy plexi exemplaar en tenslotte er een klassiek bruin leren bandje aan gezet. Dat was nog lastig, want 19mm lugmaat en 19mm bandjes liggen niet voor het opscheppen. Stom toevallig had ik er nog een.
De Tand des Tijds is nog steeds zichtbaar, maar met een leuke gestreepte wijzerplaat waar het licht mooi mee speelt is het een aantrekkelijk horloge en nu weer heel draagbaar.

Omdat ik hier ergens boven een Seiko zag staan in combinatie met wat fraai schrijfgerei (mooie pennen @govert!) tot slot nog een keertje mijn Seiko in combinatie met een enige weken geleden op de Haagse antiekmarkt op het Voorhout gescoorde legendarische Parker 61 in vrijwel perfecte staat. Om het verhaal rond te maken: óók voor één Tientje, echt waar!
Zo komt Jan Splinter door de winter.

24 likes

Echt tof :+1:

1 like

Hier ga ik wel van op tilt hoor! :ok_hand:

1 like

Horloge van m’n opa geweest (Niet te verwarren met @HorlogeOpa).

Deze gaat nooit weg!

30 likes

deze gaat vandaag weer om de pols denk ik.

21 likes

Hele mooie Tissot. Uw opa had een goede smaak!

1 like

Mijn fav Seiko, met blauw stalen wijzerplaat.

20 likes