Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Dankjewel. Helaas is net die Marina een beetje twijfelaar qua lopen, maar hij is nog lang niet aan de beurt voor evt service :yum:
Van die chrono’s zag ik eens echt hele mooie online - Wel eens ergens gezien?

Deze dus :wink:

11 likes

:star_struck:

1 like

31 likes

Hé, Koekoek met een GS, dat is nieuw… :grinning: :wink:
Net ding :ok_hand: :ok_hand:

3 likes

Grappig. Bij deze Verdal met ETA 2451 zie ik twee tandwieltjes van de automaat met allemaal kleine gaatjes.

Bij mijn Bimesa met AS 1680 zie ik ook zulke tandwieltjes maar daar zitten steentjes in die gaatjes.

Zie ik bij de Verdal van Pierre @pmannaert in elk tandwieltje in één van de gaatjes een soort palletje zitten? Hebben die gaatjes, en bij mij dan misschien ook die steentjes dan tòch een functie? In de datasheet van AS Schild vind ik daar niets van terug, omdat het oorspronkelijke ontwerp helemaal geen gaatjes heeft in die tandwielen. Dus toch alleen versiering? Maar waar dienen dan die palletjes in de Verdal van Pierre voor? Of liggen die dieper? We beschikken helaas niet over 3D afbeeldingen.
Wie het weet mag het zeggen.

Ik zie wel een aardig nieuw topic aankomen: Show je uurwerk / caliber met extra en / of overbodige robijntjes. Wie trapt af?

10 likes

:joy:
Hier mijn Mortima Superdatomatic handwinder(!) met 21 steens manufactuur caliber Cattin C66 waarvan slechts 15 noodzakelijk. :blush:

9 likes

Ik heb hem al even en een tijdje terug een NA topic gemaakt. Maar nu net terug van de horlogemaker en kan ik hem voor het eerst dragen :grin:

2 likes

Begin vergeetachtig te worden denk ik, ik heb meerdere posts in dat topic. :sweat_smile:
Mooi dat je hem nu kunt dragen, veel plezier ermee :+1:

Achter elkaar mijn Seiko, Citizen & Pulsar - met ‘vierkant’, zwarte dial en schroef kroon. Nu zou morgen een Oriënt het kwartet compleet maken. Maar die heb ik niet :worried:
Wie wel?:nerd_face:

14 likes

16 likes

Hier vandaag deze Doxa :+1:

23 likes

vandaag weer eens een recente NA met een mesh :smiley:

16 likes

Cal.125 zit in deze Solidograf :smirk:

29 likes

Deze druilerige dag vraagt echt om wat zonnige bling. Daarom nog steeds deze:

30 likes

Vintage Ancre skindiver

23 likes

Deze dertig jaar oude beauty

15 likes

Op de dag van de Duitse eenheid, mag het een Ruhla zijn

16 likes

Mijn eerste echte horloge, doet het niet meer. Gevalletje waterproof niet begrepen :innocent: (ik was toen nog helemaal niet met horloges bezig)

8 likes

Mooie - nooit gezien! Ik :hugs: vierkantig, maar juist dat waterproof is kenmerkend bij mijn Seiko, Citizen en Pulsar posts van de laatste 3 dagen. Vierkant en toch sport, ik ga dus toch op zoek naar een Oriënt Seahuppeldepup :yum:

1 like