Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Ha Don. Misschien knapt hier een hardnekkige illusie… heeft niemand jou verteld dat de sint niet bestaat en dat we al jaren zelf de kadootjes kopen? :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

Je hebt trouwens wel gelijk, maar deze mooie zwarte parel vinden in zo’n batch moet toch wel zo aanvoelen… of niet?

1 like

Thanks!

1 like

Lijkt wel heel erg op mijn Seikomatic Weekdater, met uitzondering van de kroon…

Ja,dat klopt
Weekdater is iets bekender

Ik hoop dat de kast scherper is dan de foto :grin:

Natuurlijk is die scherp! Zeker voor de leeftijd van het horloge!
Net even een nieuwe foto gemaakt…

Wat ik aan deze versie wel mooi vind, is de goed verborgen kroon, die rechtsonder in de kast is weg gewerkt. Dat maakt het verstellen niet gemakkelijker, maar hoe vaak heb je dat nu nodig?

Er is een nieuw glaasje onderweg, dan zal het er binnenkort nog beter uitzien.

En omdat ik mijn weekdater voor de foto even afgedaan heb, heb ik ook maar even mijn andere NA omgedaan, een Seiko Sportsman 17 juwels uit 1967. Die is minstens zo strak (aan de bovenzijde, want aan de onderzijde is het chroomwerk wel behoorlijk aangetast). Wat bij dit horloge opvalt, dat het erg groot lijkt, 37 x 42mm. in vergelijking met de weekdater lijkt het zelfs enorm veel groter! Maar daar meer over in een apart topic…

18 likes

Fraaie exemplaren hoor :kissing_heart:

Ik zou voor de ‘Golden Arrow’ gaan :clap:

1 like

:ok_hand:

Hoe groot een horloge oogt ligt meer aan de grootte van de wijzerplaat ipv de diameter van de kast. :wink:

18 likes

Gewisseld van Cobra naar Timex.
Ook van een partijtje horloges die ik gisteren heb ontvangen. Deze was te vies om aan vatten, maar de kast is in de ultrasoonreiniger erg mooi geworden. Een nieuwe plexi doet het aanzicht ook goed.

20 likes

Deze mooie Longines vandaag aan de pols…

Fijne zondag nog!:wink::+1:

31 likes

Deze gisteren weer van batterijtje voorziend

27 likes

Mijn beste,

Vanmiddag om de pols gegespt,
mijn getrouwe Omega '58.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

23 likes

Er zit een steekje los :wink:

1 like

Hahaha… dat roepen ze tegen mij al bijna 60 jaar… :grimacing: :joy:

1 like

Iemand had gewoon de oliespuit op het uurwerk gezet, alles vastgeplakt.

Vandaag project afgerond en het loopt weer als een nieuwe.

29 likes

Dat heet op eBay “recently serviced” :grin:

3 likes

De jaren 70 Marti.

22 likes