Prachtig, vooral met stepped dial zo
Wow, een bijna perkament-achtige wijzerplaat. En die krasjes op de kast i.c.m. deze band maakt 'm echt af. Love this one!
Bedankt! Wou deze altijd al hebben. Toen ik toevallig bij mijn horlogemaker was en dit per toeval ten sprake kwam toverde hij er eentje tevoorschijn. Lag al 14jaar in een doos
Slecht humeur, maandag remleiding kapot gegaan bij de APK, vandaag zomaar een lekke band
Eventjes opvrolijken met een knappe Coaster om ff een ander uitzicht te hebben
Echt heel gaaf deze
Oeh, die is mooi.
Ik heb nog zo een in de projectenbak die maar niet mooi wil lopen, met een stalen kast.
Lang niet zo strak als deze.
Wat…een…schoonheid.
Graalmateriaal…
Ha dank je wel Clim. Laatst via MP kunnen verkrijgen. Heeft wel wat wear en tear hoor maar loopt erg goed moet ik zeggen
Vandaag, na een frisse service, nog een paar uurtjes genoten van deze 1800 handopwinder uit begin jaren 70. Morgen gaat hij op reis naar het verre België, maar blijft gelukkig binnen ons Forum.
Deze hebben doorgaans toch geen stalen maar slechts steel plated kast?
Klopt. Deze ook.
Had ik steelplated moeten zeggen?
Ik vroeg me af of jij wellicht een stalen versie had. Maar zo te lezen niet dus. Welk cal. heb je? Ik heb misschien nog wel een donor als hij niet goed loopt.
Dat is aardig!
De hoeveelheid aanslag op de bezel en kast garanderen dat deze niet volstaal is.
Wat betreft de referentie, daar kom ik nog terug.
Die heb Ik nu niet paraat.
Deze gepoetst en voorzien van een nieuw oud bandje. Dat bandje is nog niet naar m’n zin, het is een heel dun laagje suède om een kern van iets papierachtigs. Op zich geen probleem, alleen omdat het zo oud is, zit het suède niet meer goed vast en overal waar het bandje buigt, wijkt het… Dat wordt dus een zoektocht naar een suède veter ofzo Maar verder vind ik 'm leuk, rosé verguld met een héél bol glaasje, ongeveer zoals een contactlens. Het is net een vergrootglaasje en dat geeft een geinig effect dat ik alleen nog niet op de foto krijg