Welke vintage draag je vandaag? Deel VII

Ben zeer benieuwd :+1:! Ancre is natuurlijk geen wereldmerk maar ik kan er - heb er verschillende - met het ‘juiste’ design enorm van genieten. Alleen moeilijk een reparateur er voor te vinden :joy:
Deze loopt prima, alleen de automaat lijkt wat service te kunnen gebruiken

1 like

Heb bijna eenzelfde kastje van Enicar in mijn laadje …

1 like

Wow :+1: Hele strakke, lijkt zo te zien wat op een Indus uit mijn LCD doosje. Daar kwam toevallig pas een eerste Pontiacje bij…:yum:
Helaas een beetje contactgestoord lijkt het, een eerste batterijtje lijkt al op :relieved:

11 likes

Jummie

1 like

Dit oude besje is mijn compaan vandaag

22 likes

Favre Leuba Deep Blue Mk1 met radium wijzerplaat

29 likes

Voor vandaag een vintage Rolex Turn-O-Graph bijgenaamd ‘The Thunderbird’ uit 1972.

Het model wat ik hier draag is de derde generatie van de Turn-O-Graph en werd in deze vorm geintroduceerd is 1959, dit exemplaar komt uit ca. 1972 (ref. 1625). Een horloge met historie:

In 1953 introduceerde Rolex de Turn-O-Graph ref. 6202. Dit was het eerste seriematig geproduceerde Rolex met een draaibare lunette, dit diende als hulpmiddel om de verstreken tijd te meten (inderdaad, enkele maanden voor de submariner). In datzelfde jaar richtte de Amerikaanse luchtmacht het USAF Air Demonstration Squadron op, beter bekend als de Thunderbirds. De piloten droegen uiteraard een Rolex Rolex Turn-O-Graph.

Kort na de introductie van de Turn-O-Graph heeft Rolex het model aan de ‘Datejust’ gekoppeld, vermoedelijk om de Submariner te ruimte te geven om zich te onderscheiden. Dit gebeurde door het horloge een datumvenster met vergrootglas te geven en op de wijzerplaat ‘Datejust’ weer te geven.

Fijne dag allemaal!

26 likes

Daar moet nog eea gebeuren, label er nog aan, leuk

1 like

Dit is hem :smile:. 't Zijn wel echt leuke horloges en hij loopt ook lekker. Alleen geen quickset datumfunctie (volgens mij). Wijzerplaat laat zich niet echt vangen, maar hij is een klein beetje “linen”.

17 likes

Hi Bwatched, prachtige UG!
Welke referentie is dit?

1 like

Ja grappig Marti heb ik ook nog liggen.
Mooi horloge.
Nog Nederlands ook volgens mij.

16 likes

Dé Zwemmer uit de 40tiger jaren :smirk:

32 likes

18 likes

Handelsmerk van de fam Speerstra uit Amsterdam in jaren 60/70.

1 like

25 likes

Hi Marijn,

Dit is de Universal Geneve FS: Second Series (‘Mark 2’).
Check deze link maar eens:
https://rescapement.substack.com/p/universal-geneve-fs-the-italian-railway#:~:text=Introducing%20the%20Universal%20Geneve%20Ferrovie%20dello%20Stato%20(‘FS’),dial%2C%20sub-seconds%20at%206%20o’clock%20and%20Arabic%20numerals.

1 like

De oude Hosam. Zo’n handopgewonden horloge met dat oude AS uurwerk tikt toch altijd erg mooi. Zat nog wel te twijfelen om hem weg te doen omdat ik ook de Nicolet graag draag en ze toch wel wat op elkaar lijken. Maar ik vind de verweerdheid weer erg mooi.

21 likes

Lekkere eighties civiele Poljot Sturmanskie met US10SR wijzerplaat!

21 likes

Achteraf altijd spijt dat ze weg is :confounded: :thinking:

29 likes