Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Certina Bristol 235 Automaat. Omega kwaliteit voor een kwart van de prijs :grinning:

23 likes

Nog een Timex.

15 likes

Vandaag de klassieke stijl met de Seiko.

22 likes

Vandaag draag ik deze, dus mag ook in dit hoekje van HF.

20 likes

De pre moon op de 1039

29 likes

Even wat vitamine D pakken in het winterzonnetje.

30 likes

Mooi bandje bij de olmarouter :stuck_out_tongue:

1 like

19 likes

22 likes

23 likes

21 likes

22 likes

22 likes

Bouwjaar 1996 deze JDM SCFF001.
Ook alweer vintage :blush:

15 likes

Vintime :sunglasses:

21 likes

33 likes

20 likes

Post uit Duitsland. Smullen geblazen! Een Eterna automatic (bumpertje, cal. 1034H klik) uit 1941 met een volstalen kastje. De kast is ongepolijst en een conditie die mint benadert.

Ik vreesde bij aanschaf dat de wijzerplaat een doffe bedoening zou zijn – en dat lijkt op het eerste gezicht ook zo – maar hij bleek totaal glossy te zijn. De wijzerplaat speelt daardoor geweldig met het licht. Noemt men dit nu ‘gilt’?

Hoe dan ook een uniek ding van topkwaliteit, die zeker een vast plekje gaat krijgen in de collectie :thumbsup:

Bewegend beeld als bonus, om een echt goede indruk te krijgen van de wijzerplaat:
(wel even kijken in 4K, natuurlijk!)

26 likes

Mooi rood is niet lelijk. Uit 1971.

20 likes

Hier geen vi(e)russen, maar twee russen…
En dat zijn twee erg mooie exemplaren, al zeg ik het zelf…

Allereerst deze mooie Pobeda met een prachtige zwarte wijzerplaat, en indices in de vorm van klauwsporen. Ik had zo’n horloge al eens eerder te koop zien staan, maar wilde er toen nog niet aan. Wat me weerhield waren de afmetingen. En die zijn nog steeds niet erg groot, maar in het echt oogt het toch groot genoeg (34x42mm). Het design van de kast is werkelijk een kunststukje. Het uurwerk is een kaliber 2602. Helaas loopt dat niet zo heel erg goed, dus deze zal wel een beurtje kunnen gebruiken. Dat is wel een kleine domper op de vreugde, maar dat mag evengoed de pret niet drukken.

De volgende is een Raketa met een 2609HA uurwerkje erin (Dat Russchisch typisch heel goed loopt).
Ik heb inmiddels al heel wat website afgezocht om eenzelfde horloge terug te vinden, maar dat is me nog niet gelukt. Maar ik vind vooral het design van dit horloge zo mooi, en tevens klassiek. Er zitten zoveel kleine details op, dat ik er amper op raak uitgekeken. De graveringen tussen de indices, gewoon prachtig! De indice op 12 uur is robijnkleurig gemaakt. de secondewijzer, en de vorm van een degen en een anker erop.
Nou ja, ik kan er nog wel even over doorgaan, maar kijk zelf liever…

20 likes