Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Vandaag gedragen om te kijken hoe het uurwerk loopt en nu op het todo lijstje om toch maar even een service te geven, inclusief opknappen van de kast en het glaasje.

Enicar uit de jaren '60 met het fraaie caliber 1140 inhouse werk.

Edit: die spikkels zitten helaas op de plaat en niet op het glas :unamused:

18 likes

Wat een prachtig ding. Die indices zijn echt geweldig.

1 like

Uurwerk / automaat lijkt wel heel erg op de EMSA van glucose mooie aankoop Kasper :+1:

Heeft schokbescherming en dat werd pas in de jaren 50 gemeengoed.

2 likes

Heb jij meer info hierover?

Lekkere band, Type O Negative

1 like

Deze vandaag ! Welterusten…:blush::+1:

29 likes

Heb precies hetzelfde alleen de wijzerplaat is in net iets mindere staat dan die van u en u heeft gelijk! Hij draagt heerlijk!!

1 like

26 likes

Je bedoelt die Incabloc schokbescherming? Volgens mij is dat bedacht in de jaren 30. Kan overigens nog steeds jaren 50 zijn zoals jij schrijft. Maar zou ook jaren 40 kunnen zijn.

afbeelding

6 likes

Goedemorgen allemaal. Vandaag mijn 3de aanwinst van het jaar een NOS Nisam. Helaas heeft deze wel wat krasjes op het glas.

18 likes

20 likes

Klopt, maar zoals ik al schreef

Kun je er niet achter komen welk kaliber in dat horloge zit? Mooi ding trouwens.

3 likes

Zo te zien een AS 1171 of familie ervan:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&a&2uswk&AS_1171

Bumperuurwerken waren de luxe uurwerken en het gros daarvan had in de jaren 40 al schokprotectie, in tegenstelling tot veel handwinders :wink:

3 likes

I stand corrected, dus toch jaren 40!

Dank voor de verheldering.

En behoorlijk luxe uurwerk dus Chillekasper :sunglasses:

3 likes

Zonnige dag hf’ers :sun_with_face:

17 likes

Met een Rolleicord(?) op de achtergrond? Cool

2 likes

Geen idee. Ben zelf geen expert als het gaat om uurwerken.

Update zie al dat @wbcoupe heeft gereageerd. Die man weet ook alles😜

Ik was zelf los van het uurwerk al in de veronderstelling dat dit horloge uit de jaren 40 kwam. Waarom? Op uurwerk staat Seeland watches. Seeland is in de jaren 30 overgenomen door Invicta. Meestal kom ik die eigenlijk niet meer tegen vanaf 1950. Kan mij uiteraard altijd vergissen. Maar ik denk dat ze in die 15 jaar een overgangs periode hadden waarin ze meeste van Seeland horloges van een Invicta wijzerplaat hebben voorzien.

2 likes

Kijk ff 4 posten terug :sweat_smile:

Ja😜