Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Overasseltse vennen

22 likes

Goedemiddag allemaal. Gewisseld naar mijn Girard Perregaux die net terug is van 1 hartoperatie :wink:
Volledig gereviseerd en hij loopt weer als een zonnetje. Prettige zondag nog.

20 likes

Dag liefhebbers, mag ik jullie deze sneak peek tonen? Op de groene na hebben al mijn Leijona’s een lichte wijzerplaat. Donkere platen zijn lastiger te vinden dus ik ben blij met deze vondst.

Helaas ligt het horloge in Finland dus kan ik de staat nog niet zelf aanschouwen en moet ik het met de foto’s van de verkoper doen.

20 likes

Het landschap is prachtig, het horloge een raadsel :grin:

1 like

Ze mocht er weer uit vandaag. Draag haar niet dagelijks dus zet de datum dikwijls niet goed (is veel draaien).

14 likes

17 likes

Vóór het wilgen knotten even de Tissot van vanochtend afgedaan en nu bijna eenzelfde oudje van Tennoba - in heel wat betere staat :hugs: Maarrrrr… de Tissot loopt sinds de reparatie als een zonnetje - en dat is een prima bonus :+1:

21 likes

Poljot voor export. Vandaar Engelse beschrifting. Zeker 30 jaar, want USSR.
Loopt nog als een zonnetje! :grin:

17 likes

Mijn oudste, de volstalen 1951 Antimagnetique

25 likes

Theedozen met schuimblokjes!

Edit: nog even een plaatje erbij.

16 likes

13 likes

En waar moet ik die dozen laten? :roll_eyes: :blush:
Ik zit nu op 40 horloges, wordt gewoon wat veel. Ongeveer de helft is ook niet slecht…

1 like

Vandaag de frisse neus gehaald met Mr. brown en de speedie… fijne zondag allen!

17 likes

Keukenkastje? Zolder? Bureaula?
Even rekenen: 9 horloges per doos, je hebt er nu 40, dat is dus 5 dozen, met daarin nog 4 plekjes vrij.
Zo’n beetje gemiddeld 1 horloge per maand als aanwinst en twee verkopen. Dan je met een totaal van 6 dozen nog een jaartje vooruit.

11 likes

Mijn Laco uit jaren ‘60!

16 likes

Cool horloge! Echt iets voor de lockdown… Sla maar genoeg batterijen in :joy:

1 like

16 likes

Weer VJ72C, blijft leuk.

31 likes

15 likes

Nog net 1 uurtje voor deze dag voorbij is nog even deze Zwitserse, voor de Britse markt geproduceerde ‘Services’.

Het is, volgens de advertentie van een vrijwel identiek exemplaar, die ik met enig spitwerk op het web terugvond, uit medio jaren '60. Het wordt aangedreven door een 17 steens EB 8021N penanker (!) uurwerk, volgens Ranfft uit 1965, de advertentie is uit 1962.

Niet alle penankers zijn van blik! Hierboven een blik op het mooi gemaakte EB 8021N caliber.

Tot slot nog een mooie oude advertentie uit 1958

31 likes