Haha, dank je
Hier een close-upje:
Vanmiddag afgemaakt Kaliber Forster 222
Valt dit nu onder de noemer Skindiver?
Of is het een Zodiac SeaWolf hommage.
(Wat is eigenlijk precies een skindiver)
best een leuke vintage diver, zeker als hij nog een beetje wil lopen
Met dit type wijzertjes zeker geen Zodiac hommage/imitatie, eerder lekker mee met toenmalige ‘duiker’ trend van de dikke pijl die dan weer eens de uren, dan bij andere goedkope merken soms weer netjes het minutenverloop aangaf - dat laatste lijkt mij praktischer voor duiktoepassingen of parkeertijd
Lekker fifties Sputnik en de krant, de secondewijzer is vervangen door een schijfje met een Sputnik satelliet waarin je de seconden kunt aflezen, cool!
Een product van De Eerste Moskouse Horlogefabriek, tegenwoordig bekend van de Vostok horloges.
Maar die komen toch uit Tatarstan? Dat klopt, maar in 1942 was het wel handig die fabriek een stukje te verplaatsen
Bandje staat Connie goed
Deze mooie S gisteren klaargelegd om de week te openen, maar lijkt met de koude een beetje een winterslaap te willen doen…
Volmondig ja!
Mooi model. Leuk hoe de cijfers in de markers staan.
Misschien wel het mooiste topic van HF.
Vind hem vooral met die band samen wel erg charmant. Popt de patina lekker van de wijzerplaat!
Thanks! Ben meestal van “team leer”, maar deze combi klopt gewoon zo lekker!
Als je deze stijl tof vind, moet je eens de AP “calatrava” / “türler issue” opzoeken. Vind dat een heel onderschat horloge (wel iets boven mijn budget voor mij :p). Je komt ze ook niet zo vaak tegen in goede staat. Laatst kwam er wel eentje voorbij bij AVW (niet deze foto).
Ja vind ik idd ook prachtig. Maar aangezien ik graag weer wat wil aanschaffen eerst maar weer eens sparen @Maaslander heeft een prachtige iwc te koop in het blauw…