Hahaha malle … dat moet toch geen moeite kosten. Skitterend
Valjoux?
Nee, dat zou erg fijn zijn geweest, maar de deze moet het doen met een Landeron uurwerkje. Dat overigens prima loopt. Loopt prima op tijd, reset goed. Alleen was er een klein probleempje met de minutenwijzer van de chronometer, die wilde niet verspringen. Oorzaak bleek een schroefje, dat te vast zat, waardoor het tandwiel niet kon inschuiven. Nu werkt het feilloos.
Het tikt alleen als een oude wekker… Nog een geluk, dat er geen alarmbellen aanhangen!
Jammer dat de case (back) niet van glas is… het mooiste zit erin😁
Mooi ding zeg! Welke ref is dit?
Een foto van het uurwerk heb ik dan wel. Er zou volgens de advertentie een Landeron 248 in moeten zitten, maar het is maar een “48”. Nou ja, nog geen koe overboord en ik ben er nog steeds blij mee. Ik wilde al een tijdje een chrono. Een meeuw was het ook niet wat ik zocht, dus werd het deze. Maar hij krijgt binnenkort concurentie van een Poljot Sturmanskie, die nu schijnbaar in Nederland is aangekomen. Dus die zal een dezer dagen om mijn pols hangen…
Vernuftig he? Blijft prachtig
Wauw Wilco. Mooi rood is niet lelijk.
Mooie burst
Ref. 21002 (cal k886)
Dank je. Inderdaad het ideale horloge voor een zonnige dag
Nou vooruit , nog 1 like dan maar
Kastdeksel
Blasfemie (op vintage dan, he?)
Prachtig een mooi
clean
design. Heeft er ooit T swiss T gestaan bij de 6 of was het een periode gebruikelijk om het alleen met 1 T voor het stralings niveau van het tritium te doen ? Zoals T < 25 ook een tijd gebruikt is ?
Dank je!
T-Swiss-T en T-Swiss geven de verschillende intensiteiten van de Tritium straling aan.
Deze 70 jarige Enicar doet het nog prima.
In de jaren 50 werd in Oensingen een nieuwe fabriek en laboratorium geopend, alwaar alle uurwerken ‘ultrasonic’ gereinigd werden. Deze moderne reinigingsmethode werd op elke wijzerplaat gegraveerd of gedrukt.