Deze Citizen uit 1968 is met een diameter van 42mm excl. kronen best groot voor zijn tijd
Na misschien wel 35 jaar stil te hebben gelegen en niet meer te werken, weer in ere hersteld door @Lieuwedv.
De oude omega seamaster van mijn vader. (Model 14770 1 SC - cal 562) van ± 1960
Gaaf!
Gefeliciteerd
Voor mij een echte klassieker en één van mijn eerste ’ vintage’ aankopen heeeel lang geleden🤗
Veel plezier er van!
Hey @XXoF,
Ik ben eigenlijk een beetje boos op jou ;-). Ik mis je prachtige lejour op het HF en zie dat je hem verkocht hebt aan een andere mazzelaar!! Wat een topper is dat zeg… Jammer dat hij hier niet meer voorbij komt.
Ik vind de bezel met hoog en laag water echt heel gaaf. Heb even op E-bay gekeken maar zijn lastig te vinden die dingen. Dus ik ga dit jaar even wat fondsen bij elkaar schrapen en ga dan opzoek naar een. Dank je wel voor foto’s, ben verliefd!
Ik zag dat lejour nog bestaat… Stel ze maken een LE hiervan hoe GAAF zou dat zijn… tuurlijk gaat er niks boven vintage.
Groeten Lunette!
Voor Citizen topic only gepland vandaag maar daar past deze eigenlijk niet meer tussen…
Lijkt wel een Seiko topic met al die dikke duikers en vette chronografen. Dus toch maar hier
Ja klopt, deze Tidemasters zie je niet heel veel.
Helaas was de kast verchroomd ipv staal en daar krijg maar moeilijk een klik mee.
Het horloge is daarom aan een nieuwe ronde begonnen om de pols in Italië.
Flieger Friday met wat voor mij misschien wel de ultieme Flieger is!
De Shturmanskie van de Eerste Moskouse Horlogefabriek die later hoge ogen zou gooien met het merk Poljot.
Deze Shturmanskies met precies lopend uurwerk met hacking-functie kreeg je als piloot na het afronden van je opleiding!
Ook Joeri Gagarin kreeg er eentje bij het afronden van zijn opleiding in 1957 en dit horloge ging met hem
Dit exemplaar komt uit 1953, een 15 steens handopwinder uurwerkje en een in prachtige staat verkerende wijzerplaat, de korrel-parelglans laat zich amper op foto vangen maar is erg fraai. Ook een mooi detail is het diepe blauw van de hitte geblauwde wijzers, heel gaaf!