Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

Een zééér zeldzame Citizen Vega uit 1983. Beetje een expirimenteel (qua designs) bijmerk van Citizen. Erg bijzonder horloge met deze layout, van uitstekende kwaliteit
Ooit lang geleden eens ergens voorbij zien komen op een vage foto, sindsdien een wannabe klein grailtje
En dan zie je hem jaren later ineens in een groep horloges op mp als vaag anoniempje liggen …

17 likes

Al veel te lang niets meer gepost in mijn lievelingsrubriek van het forum…:grimacing:

Welterusten allemaal! Slaap lekker en morgen hopelijk gezond weer op!:sleeping:

24 likes

@PaulusB De “rode knop” is een rode stip die elke seconde voorbij komt. Omdat de seconde wijzer niet per seconde tikt is er een indicatie aangebracht die precies de lengte van een seconde laat zien. :slight_smile:

Is het nuttig, mwaah niet echt. Wel leuk omdat het een “flashing dot” is, en de pubers hier denken dat het lampje of een laser is. Het is een mechanische oplossing, zie de afbeelding.

11 likes

Goedemorgen,

Het staat er nergens op, maar dit is een Zim:

16 likes

Goedemorgen allemaal!
Vandaag deze EL-370 met zijn waanzinnig mooie sunburst wijzerplaat…

20 likes

Geweldig!!!
Dat is wel een hele leuke gimmick
:grin::+1:t3:

Deze Citizen uit 1968 is met een diameter van 42mm excl. kronen best groot voor zijn tijd :+1:

22 likes

22 likes

60 meter dans son jus :yum:

23 likes

Na misschien wel 35 jaar stil te hebben gelegen en niet meer te werken, weer in ere hersteld door @Lieuwedv.

De oude omega seamaster van mijn vader. (Model 14770 1 SC - cal 562) van ± 1960 :heart_eyes:

26 likes

Vandaag een Slava.

22 likes

Gaaf!

Gefeliciteerd :ok_hand:
Voor mij een echte klassieker en één van mijn eerste ’ vintage’ aankopen heeeel lang geleden🤗
Veel plezier er van!

1 like


Polywatch heeft het raampje mooi opgeknapt

24 likes

Hey @XXoF,

Ik ben eigenlijk een beetje boos op jou ;-). Ik mis je prachtige lejour op het HF en zie dat je hem verkocht hebt aan een andere mazzelaar!! Wat een topper is dat zeg… Jammer dat hij hier niet meer voorbij komt.

Ik vind de bezel met hoog en laag water echt heel gaaf. Heb even op E-bay gekeken maar zijn lastig te vinden die dingen. Dus ik ga dit jaar even wat fondsen bij elkaar schrapen en ga dan opzoek naar een. Dank je wel voor foto’s, ben verliefd!

Ik zag dat lejour nog bestaat… Stel ze maken een LE hiervan hoe GAAF zou dat zijn… tuurlijk gaat er niks boven vintage.

Groeten Lunette!

1 like

Voor Citizen topic only gepland vandaag maar daar past deze eigenlijk niet meer tussen…
Lijkt wel een Seiko topic met al die dikke duikers en vette chronografen. Dus toch maar hier :relieved:

18 likes

Ja klopt, deze Tidemasters zie je niet heel veel.

Helaas was de kast verchroomd ipv staal en daar krijg maar moeilijk een klik mee.

Het horloge is daarom aan een nieuwe ronde begonnen om de pols in Italië.

1 like

Nog steeds

17 likes

Crosspost:

Vintage friday made possible by Remova!

18 likes

Ultrasonic uit 1964.

20 likes