Welke vintage draag je vandaag? Deel VIII

17 likes

Je maakt me gek! :laughing:

1 like

Thanks. Net terug van service, dus loopt weer als een zonnetje!

1 like

Ik ben niet de enige :nerd_face: @domega @BG1

3 likes

Heuer Camaro uit 1970. Kwam vandaag terug van zijn vakantie bij Timefix (volledige service).

32 likes

Wat is die rode knop op 6 uur nu?
Mooi ding hoor. Aparte datum op 12
:grin::ok_hand:t3:

Altijd yummie :grin::+1:t3:

1 like

Ja je kon toen nog niet anoniem hateberichten sturen…:upside_down_face::wink:

2 likes

Vanavond weer een wissel naar mijn Seiko Crown. Hoe kan het gaan in het leven… Ik had dit horloge eigenlijk gekocht, vanwege de historische waarde (Het was gelijk aan de GS gepositioneerd) en omdat de vorige, die ik kocht, niet meer dan sloop was… En nu komt er nog een tweede Seiko Crown deze kant op, waarvan de wijzerplaat niet meer zo heel mooi van is. Dat vind ik dan ook niet erg, want ik heb een NOS wijzerplaat voor dit horloge hier reeds liggen, in een uitvoering die vrij zeldzaam is. Het wordt dan wel een redail, maar het is toch voor mijn persoonlijke verzameling, dus ik zit er niet zo mee…

Maar goed, nu nog deze schoonheid. Tikt voor zijn leeftijd nog goed en krachtig op tijd. Geen reden dus om het niet te dragen!

17 likes

Ja, hij is heel fijn :star_struck: :+1:

1 like

Een keer mooi bandje op zoeken, zit een tropic op, maar die heeft 1 keeper, dat vind ik wat minder…

Ja waarom ik dit vertel, ja houd het topic op gang lol :rofl:

1 like

27 likes

Prachtige kastvorm ook :star_struck:

1 like

Vanavond deze Prisma manager automatic uit 1969 opgeknapt. Ik had nooit iets met het merk Prisma. Maar daar kom ik bij dezen op terug. Mooie zware stalen kast. Eta 2783 uurwerk en een prettige uitstraling.

18 likes

Een zééér zeldzame Citizen Vega uit 1983. Beetje een expirimenteel (qua designs) bijmerk van Citizen. Erg bijzonder horloge met deze layout, van uitstekende kwaliteit
Ooit lang geleden eens ergens voorbij zien komen op een vage foto, sindsdien een wannabe klein grailtje
En dan zie je hem jaren later ineens in een groep horloges op mp als vaag anoniempje liggen …

17 likes

Al veel te lang niets meer gepost in mijn lievelingsrubriek van het forum…:grimacing:

Welterusten allemaal! Slaap lekker en morgen hopelijk gezond weer op!:sleeping:

24 likes

@PaulusB De “rode knop” is een rode stip die elke seconde voorbij komt. Omdat de seconde wijzer niet per seconde tikt is er een indicatie aangebracht die precies de lengte van een seconde laat zien. :slight_smile:

Is het nuttig, mwaah niet echt. Wel leuk omdat het een “flashing dot” is, en de pubers hier denken dat het lampje of een laser is. Het is een mechanische oplossing, zie de afbeelding.

11 likes

Goedemorgen,

Het staat er nergens op, maar dit is een Zim:

16 likes

Goedemorgen allemaal!
Vandaag deze EL-370 met zijn waanzinnig mooie sunburst wijzerplaat…

20 likes

Geweldig!!!
Dat is wel een hele leuke gimmick
:grin::+1:t3: