ruimte maken in de etalage voor de voorjaarscollectie denk ik
Ik draag lang niet altijd penankertjes hoor. Ik heb er trouwens bij die qua nauwkeurigheid niet onderdoen voor deze Omega. En dat zegt meer over de penankertjes dan over de Omega.
Ik heb ook wel het geld om een paar Rolexen te kopen, maar dat boeit me niet. Ik vind het leuker om van die oude dingen op te knappen en aan het lopen te krijgen.
Toch grotendeels de vintage eruit. Ik hou sowieso er een aantal, mijn jaren 20 chronografen, mijn Gallet Valjoux 72C, mijn Excelsior Park 4 Chrono´s, etc. (En uiteraard de nieuwere, Ultraman, El Primero, IWC Doppel, JLC Reverso)
De kwantiteit wat verminderen. Wil terug naar wat meer draagbare stukken. Een 50tal horloges is echt teveel en eigenlijk niet meer te verantwoorden als ik sommige stukken misschien 1 maal per jaar draag.
Ruimte maken in het algemeen. Ik wou dat ik horloge collecties kon wisselen per seizoen.
Weet ik. Maar wel vaak. Daarom ben jij ook de onofficiële penanker meester van het forum.
Is dat wel zo?
Dacht eerder dat het een gewone marketing naam was - en dan wel voor de modellen die uit productie in Genève stammen.
Voor mijn gevoel is mijn Genève zeker niet een low-end Omega, en heel interessant om er zo spontaan een paar achter elkaar te zien
Dus ik haak ook even in
Voor mij een bijzonder mooie Rodania - merkje dat mij aanspreekt, weet je wel
Waar heb je deze gevonden?
Geniet ervan!
Dat al of niet verloopje maakt voor mij niet de klik, veel meer die mooie lange markeringen. Als er Junghans op had gestaan waren er al veel meer likes gevallen van de liefhebbers
Op de baai, verkoper uit Herstal (je kent hem vast wel)
Inderdaad: daar heb ik dan overgekeken In goede staat?
Het 17/14 bandje is binnen! Voor die pakweg 13 euro kun je het slechter treffen, en het is echt een lastige maat.
Vintage JLC gesp is nog onderweg.
Ja dat valt wel mee. Geen topstaat ofzo; wijzerplaat met vlekjes en lichte krasjes, een met keukenmes gepolijst achterdeksel,… ding draait op 170 amplitude dus een beurtje zou niet slecht zijn.
Heeft duidelijk een leven achter de rug. Maar ik vind ze geweldig, mét alle foutjes. Ontwerp spreekt ook gewoon aan vind ik. Ben er erg blij mee. Je ziet ze niet vaak, die eerste PolTimers.
Tis ook een leuk belgisch ding toch, @septentrio
Beetje een datejust wbt looks. Is die fluted bezel plated?
Jazeker
Echt wel ja
Check deze coole versie (indertijd ook bijna gekocht, maar vraagprijs was ongeveer x10 wat ik nu betaald heb voor mijn huidige):
Vandaag fietsen in druipende mist die op de terugweg transformeerde naar een soort waterijs partikeltjes. Gelukkig voortijdig geswitched naar een zeikweerbestendige duiker
Best wel gek op deze geworden .
Het is zo’n apart horloge en al een aantal maal een gespreksstarter gebleken